10 مزیت برتر اتوماسیون صنعتی


اتوماسیون صنعتی چیست؟


اتوماسیون به صرفه جویی در زمان و تلاش بسیار کمک می کند و خرید اینورتر هایتک در عین حال به انجام دقیق تر کار کمک می کند. اتوماسیون صنعتی شامل استفاده از سیستم های کنترلی، رایانه ها و ربات ها برای مدیریت و انجام برخی عملیات می باشد. نظرسنجی توسط Fortune Business Insights گزارش داد که بازار جهانی اتوماسیون صنعتی تا سال 2026 به 296.70 میلیارد دلار خواهد رسید. در این وبلاگ، اجازه دهید 10 مزیت برتر اتوماسیون صنعتی را بررسی کنیم. در این وبلاگ توسط اتوماسیون صنعتی، بیشتر به پیشرفت های قرن حاضر اشاره می کنیم، یعنی بعد از زمانی که کامپیوترها و الکترونیک نقش کلیدی در بخش صنعت ایفا کردند.

اتوماسیون صنعتی در تولید


اتوماسیون صنعت تولید را تا حد زیادی متحول می کند. این انقلاب سیستم های فیزیکی-سایبری را به وجود می آورد. بسیاری از واحدهای تولیدی در حال حاضر از روبات‌ها و استفاده از فناوری دیجیتال برای خودکارسازی فرآیندها استفاده می‌کنند. چند نمونه از اتوماسیون در تولید عبارتند از:


     اتوماسیون بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی برای کاهش احتمال آلودگی انسان

     کنترل عددی در صنعت ماشین ابزار

     استفاده از حسگرهای حرارتی برای نظارت بر مناطق با فعالیت زیاد روی زمین

     مرتب سازی خودکار در خط تولید

     پرینت سه بعدی


10 مزیت برتر اتوماسیون صنعتی


     هزینه را کاهش می دهد


یکی از مهمترین مزایای اتوماسیون کاهش هزینه های ساخت است. به جای داشتن یک طبقه پر از کارگر، اکنون می توانید چند سرپرست داشته باشید و ربات ها کار را انجام دهند. سرمایه گذاری اولیه کمی بالا خواهد بود، اما پس از آن هزینه های عملیات کاهش می یابد که در دراز مدت مفید خواهد بود. هزینه های شما فقط شامل نگهداری، تعمیرات و انرژی می شود. هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده ها نیز با ارائه بینش و اطلاعات برای تصمیم گیری درست تولید به کاهش هزینه های تولید کمک کرده اند. اتوماسیون به بهبود بهره وری، کیفیت و عملکرد سیستم کمک می کند، که به نوبه خود هزینه های عملیاتی شما را کاهش می دهد (OpEx). در عین حال، تعمیر و نگهداری پیشگیرانه خودکار می تواند عمر و عملکرد ماشین ها را بهبود بخشد. ارزش دارایی های شما را افزایش می دهد و به نوبه خود هزینه های سرمایه شما را کاهش می دهد (CapEx).


     بهره وری را افزایش می دهد


خطوط بهره وری خودکار شامل ایستگاه های کاری است که با خطوط انتقال متصل می شوند. هر ایستگاه کاری از یک بخش از فرآیند محصول مراقبت می کند. اتوماسیون فرآیند رباتیک می تواند برای تقلید از بسیاری از اعمال انسان استفاده شود. این سیستم را می توان برای ورود به برنامه ها و مراقبت از کارهای اداری مربوط به فرآیند کسب و کار پیکربندی کرد. همچنین می‌توان از ربات‌ها در طبقه تولید برای رسیدگی به مواد خام، تمیز کردن تجهیزات، کار با سیستم‌های فشار بالا و انجام کارهای دیگر استفاده کرد. به عنوان مثال، در یک واحد خودروسازی، قطعات خودرو در ایستگاه‌های کار مطبوعاتی مختلف بریده و شکل می‌گیرند. سپس تمام قطعات در یک مکان جمع می شوند و یک ربات آنها را برای ساخت وسیله نقلیه در کنار هم قرار می دهد. اتوماسیون فرآیند به میزان زیادی روند تولید را سرعت می بخشد.


     کیفیت را افزایش می دهد


اتوماسیون صنعتی همچنین به افزایش و حفظ کیفیت ثابت خروجی کمک می کند. در فرآیندهای دستی، میزان خطا می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. از سوی دیگر، ماشین‌های خودکار در صنعت تولید دارای ضریب خطای 0.00001% هستند. کنترل و نظارت تطبیقی به بررسی هر سطح از فرآیند تولید برای کاهش حاشیه خطا کمک می کند.


     ایمنی صنعتی


مزیت بزرگ اتوماسیون بهبود ایمنی در محل کار است. استفاده از ربات‌ها برای بارگیری و تخلیه مواد یا انتقال قطعات عظیم ماشین‌آلات خطر تصادفات را کاهش می‌دهد. پرده های ایمنی کارگران را از نزدیک شدن بیش از حد به خطوط مونتاژ یا قطعات با حرکت سریع باز می دارد و در نتیجه ایمنی را بهبود می بخشد. سنسورهای حرارتی به طور مداوم دما را در منطقه تولید بررسی می کنند. در صورت شناسایی هرگونه افزایش دما، سنسورها هشدار ارسال می کنند. فوراً می توان اقدامات احتیاطی را برای اطمینان از ایمنی همه افراد حاضر در طبقه تولید انجام داد.