مواد قابل بازیافت موجود در دستگاه‌های الکتریکی و الکترونیکی

مواد قابل بازیافت موجود در دستگاه‌های الکتریکی و الکترونیکی منبعی را نشان می‌دهند که نباید و نمی‌توان آن را از دست داد و باید در آخرین مرحله زندگی، زمانی که به زباله تبدیل می‌شود، از طریق بازیافت بازیابی شود تا این منابع برای آینده حفظ شوند. نسل‌ها، نمونه‌ای بارز از کاربرد اقتصاد دورانی است. قیمت ضایعات دینام سوخته

بنابراین، این مدلی است که در آن چهار «R» وارد بازی می‌شوند: کاهش، استفاده مجدد، تعمیر و بازیافت، و جایی که منافع اجتماعی و زیست‌محیطی در همکاری با پایداری برجسته می‌شود. بنابراین یکی از اهداف اصلی اقتصاد دایره ای حفظ ارزش محصولات، مواد و منابع در اقتصاد تا زمانی که ممکن است می باشد.
در این راستا، بنیاد اکولک در مجموع 103041 تن WEEE را طی سال 2017 مدیریت کرد. این رقم نشان‌دهنده افزایش 14 درصدی نسبت به سال گذشته است و اولین و تنها سیستم مسئولیت تولیدکننده توسعه‌یافته جمعی (SCRAP) در اسپانیا است که از 100 میلیون کیلوگرم (100000 تن) سالانه WEEE به درستی مدیریت می‌شود و از انتشار تقریباً 140000 تن کربن جلوگیری می‌کند. معادل دی اکسید و به دست آوردن تقریباً 58700 تن فلزات آهنی و 2400 تن آلومینیوم و مس و سایر مواد.

دسته بندی های EEE
7 دسته EEE
وسایل برقی و الکترونیکی بر اساس کاربرد و ویژگی هایشان به دسته ها و زیر دسته ها تقسیم می شوند. از 14 آگوست 2018، EEE طبق مفاد فرمان سلطنتی 110/2015 به 7 دسته (به جای 10 موردی که تا آن زمان انجام می شد) طبقه بندی می شود. این دسته بندی های جدید عبارتند از:

اینفوگرافیک دسته بندی های AEE از 15 آگوست 2018
1. دستگاه های تبادل دما به استثنای 1.1، 1.2 و 1.3.

1.1| زیردسته 1. دستگاه تبادل دمای الکتریکی برای کلروفلوئوروکربن ها (CFC)، هیدروکلرو فلوئوروکربن ها (HCFC)، هیدروفلوئوروکربن ها (HFC)، هیدروکربن ها (HC) یا آمونیاک (NH). قیمت خاک کاتالیزور
1.2| زیر مجموعه 2. دستگاه تهویه مطبوع برقی.
1.3| زیر شاخه 3. دستگاه الکتریکی با روغن در مدار یا خازن.
2. مانیتورها، صفحه‌نمایش‌ها و دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش با مساحت بیش از 100 سانتی‌متر مربع

2.1| زیر مجموعه 1. مانیتور و صفحه نمایش LED.
2.2| زیر شاخه 2. سایر مانیتورها و صفحه نمایش ها.
3. لامپ

3.1| زیر شاخه 1. لامپ های تخلیه (جیوه ای) و لامپ های فلورسنت.
3.2| زیر مجموعه 2. لامپ های ال ای دی.
4. لوازم بزرگ (با ابعاد خارجی بیشتر از 50 سانتی متر)

آنها از جمله عبارتند از: لوازم خانگی، دستگاه های مصرفی، تجهیزات کامپیوتری و مخابراتی، روشنایی، دستگاه های تولید مثل صدا یا تصویر، تجهیزات موسیقی، ابزارهای الکتریکی و الکترونیکی، اسباب بازی ها، تجهیزات ورزشی و اوقات فراغت، محصولات بهداشتی، ابزار پزشکی. نظارت و کنترل، ماشین های فروش و تجهیزات برای تولید جریان الکتریکی. این دسته شامل دستگاه های موجود در دسته های 1 تا 3 یا 7 نمی شود.

5. لوازم کوچک (بدون هیچ ابعاد خارجی بیش از 50 سانتی متر)

لوازم خانگی، دستگاه های مصرفی، روشنایی، دستگاه های تولید مثل صدا یا تصویر، تجهیزات موسیقی، ابزارهای الکتریکی و الکترونیکی، اسباب بازی ها، تجهیزات ورزشی و اوقات فراغت، محصولات پزشکی، ابزار نظارت و کنترل، ماشین های فروش خودکار و تجهیزات برای نسل دیگر شامل می شود. جریان الکتریکی این دسته شامل دستگاه های موجود در دسته های 3 و 6 نمی شود.

6 فایده آجیل برای افراد مسن



اگر یک قرص ضد پیری معجزه آسا وجود داشته باشد، به احتمال زیاد در پوسته ظاهر می شود. خرید آجیل آنلاین


آجیل - و مهم نیست که بادام باشد، گردو، مغز برزیلی، پسته یا بادام زمینی (که از نظر فنی حبوبات هستند) - بارها و بارها نشان داده شده است که از پیشرفت بیماری های مزمن جلوگیری می کند، طول عمر را افزایش می دهد و با التهاب مبارزه می کند. نشانگر پیری


آجیل سرشار از اسیدهای چرب تک غیراشباع و چند غیراشباع، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است که اثر هم افزایی برای کاهش التهاب و اثرات آن بر بدن دارند. در واقع، مشخص شده است افرادی که هفت بار یا بیشتر در هفته آجیل می خورند، 20 درصد کمتر در معرض خطر مرگ در هر روز قرار دارند.


در اینجا شش راه وجود دارد که گردو می‌تواند به شما کمک کند که پیر شوید و طولانی‌ترین و سالم‌ترین زندگی ممکن را داشته باشید:


1. قلب سالم تری داشته باشید


بزرگترین فایده مصرف آجیل کاهش بیماری های قلبی است. در واقع، در مطالعه‌ای که داده‌های 119000 مرد و زن را به مدت 30 سال پیگیری کرد، افرادی که تقریباً هر روز یک وعده آجیل می‌خوردند، 29 درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی بودند. خرید بادام تازه


این امر به ویژه برای افراد مسن بسیار مهم است، زیرا بیماری قلبی بیش از هر بیماری دیگری باعث مرگ افراد می شود و پیری یک عامل خطر اصلی برای بیماری قلبی است. طبق اعلام فدراسیون جهانی قلب، احتمال ابتلا به حمله قلبی پس از 55 سالگی هر دهه دو برابر می شود.


علاوه بر اسیدهای چرب سالم، آجیل ها سرشار از استرول های گیاهی، فیبر و مس هستند که همگی با کاهش سطح کلسترول و فشار خون مرتبط هستند. انجمن قلب آمریکا خوردن چهار وعده آجیل بدون نمک در هفته را برای سلامت قلب و عروق توصیه می کند.


2. ذهن خود را تیز نگه دارید


آیا با التهابی که آجیل به خوبی با آن مقابله می کند، می دانید؟ خوب، این برای جلوگیری از زوال شناختی و زوال عقل در سنین بالا ضروری است. به عنوان مثال، تحقیقات موسسه تحقیقات پزشکی هانتینگتون نشان می دهد که در بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر، سطح التهاب بیشتر است که تا حدی به دلیل سطوح پایین اسیدهای چرب غیراشباع امگا 3 است.



با این حال، آجیل ها سرشار از امگا 3 هستند و به ویژه گردو مملو از اسید دوکوزاهگزانوئیک یا DHA است، نوعی از امگا 3 که یک ترکیب ساختاری اولیه در مغز انسان است. DHA منبع مولکول هایی است که از نورون ها محافظت می کند، مولکول هایی که التهاب را برطرف می کنند و مولکول هایی که به ترمیم آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد در بافت ها کمک می کنند. علاوه بر این، اسیدهای چرب تک غیراشباع غنی از آجیل همچنین نحوه حذف پروتئین های سمی از مغز را کنترل می کنند.

زباله‌های الکترونیکی

ما باید کل چرخه تولید هر محصول الکترونیکی را تجزیه و تحلیل کنیم. از مراحل طراحی و مهندسی شروع می شود و البته به کل اقتصاد دایره ای می پردازد. استفاده، بازیافت، ترمیم، فروش مجدد و بازگرداندن فناوری باید به روشی بسیار سیستماتیک‌تر از قبل در نظر گرفته شود تا اطمینان حاصل شود که زباله‌های الکترونیکی تولید می‌شوند که آسیبی را که اکنون به محیط زیست و بشریت وارد می‌کند، وارد نمی‌کند.» ست. بهترین خریدار ضایعات کامپیوتر


استفاده، بازیافت، بازسازی، فروش مجدد و بازگشت فناوری باید به روشی بسیار سیستماتیک تر از تا کنون در نظر گرفته شود.


آگاهی فزاینده ای وجود دارد که مدل خطی رایج "برداشتن، ساختن، استفاده و دفع" زباله در طول چرخه عمر محصولات الکتریکی و الکترونیکی تولید می کند و این ضایعات می تواند و باید کاهش یابد.


اقتصاد دایره ای سیستمی است که در آن تمام مواد و اجزای سازنده همیشه در بالاترین ارزش خود نگهداری می شوند و زباله وجود ندارد. به راحتی می توان آن را نقطه مقابل اقتصاد خطی امروزی دانست. فروش برد موبایل کیلویی


اگر محصولات به گونه‌ای طراحی شوند که دوام بیشتری داشته باشند، و اگر زباله‌های بیشتری در طول چرخه عمر آن محصولات بازیافت، استفاده مجدد و بازیافت شوند، تقاضای کمتری برای مواد بکر و زباله کمتری از استخراج مواد تولید می‌شود. در گزارش سازمان بین المللی کار آمده است: فرآیندهای بسته بندی و حمل و نقل محصولات.


به گفته سازمان، در صورت اعمال رویکرد اقتصاد دایره‌ای، زباله‌های الکتریکی و الکترونیکی را می‌توان منبعی دانست که با مدیریت صحیح می‌تواند موجب ارتقای معیشت، ایجاد اشتغال، دسترسی به فناوری، تسهیل نوسازی فناوری، ارتقای انتقال دانش و مهارت شود. و ایجاد سرمایه برای تولید محصولات اساسی دست دوم و بازیابی مواد. قیمت ضایعات مانیتور


در نشستی که در ژنو برگزار شد، نمایندگان دولت‌ها و سازمان‌های کارگری و کارفرمایی توافق کردند که بخش عمومی باید «سرمایه‌گذاری‌ها را در زیرساخت‌ها و سیستم‌های مدیریت پسماند در همه سطوح، در صورت لزوم، افزایش داده و ترویج کند تا جریان‌های رو به رشد الکترونیکی را مدیریت کند. زباله، در نتیجه کار شایسته را ترویج می کند.»


طبق گزارش ITU، مزایای اقتصادی به کارگیری اقتصاد دایره ای در بخش الکترونیک و برق می تواند بسیار زیاد باشد و هزینه های مصرف کنندگان را تا سال 2030 به میزان 7 درصد و تا سال 2040 به میزان 14 درصد کاهش دهد.


علاوه بر این، از آنجایی که زباله های الکترونیکی یک منبع رو به رشد هستند، در حالی که فلزات و مواد معدنی در حال کاهش هستند، فرصتی برای بازیابی این منابع نیز وجود دارد. ترکیب با طرح‌های بهتر و فناوری بازیابی منجر به عملکرد مقرون‌به‌صرفه‌تر مواد می‌شود.


به همین ترتیب، در صورت توسعه صحیح، این بخش می تواند میلیون ها شغل در سراسر جهان ایجاد کند.


نیکیل ست در پایان می‌گوید: «ما باید فوراً به سازمان بین‌المللی کار و کشورهای عضو سازمان ملل در طراحی و تقویت سیستم‌ها و سیاست‌های لازم برای مدیریت زباله‌های الکترونیکی به روش‌هایی کمک کنیم که کار شایسته، ارتقای سلامت افرادی که زباله‌های الکترونیکی را مدیریت می‌کنند و از کره زمین محافظت می‌کنند، طراحی و تقویت کنند». .

بازار خدمات جابجایی کاتالیزور

بازار خدمات جابجایی کاتالیزور بر اساس نوع، کاربر نهایی، کاربرد و منطقه، روندهای جهانی و پیش بینی تقسیم بندی می شود. خاک کاتالیزور کیلویی چند


بر اساس نوع، بازار به غربالگری کاتالیزور، بارگیری/تخلیه کاتالیزور، تفکیک و ذخیره سازی، خدمات جابجایی کاتالیزور مصرف شده، حمل و نقل و جابجایی کاتالیست تقسیم می شود. بر اساس برنامه، بازار به پالایشگاه های نفت، کارخانه های پتروشیمی و سکوهای دریایی تقسیم می شود. توسط کاربر نهایی در (پالایش نفت، پتروشیمی، مواد شیمیایی و کود) و منطقه، روندها و پیش بینی های جهانی.


از نظر نوع، بخش بارگیری/تخلیه کاتالیست بر تقاضای کلی برای خدمات پردازش کاتالیست غالب است. راه انتقال کاتالیزور از زمین به راکتور، بارگذاری کاتالیست است. تخلیه کاتالیست سیستمی است که کاتالیزور مصرف شده را مطابق با روش های عملیاتی مناسب مانند آزمایش نقطه داغ، تولید کک و آزمایش آلودگی تخلیه می کند.


انتظار می‌رود که توسط کاربر نهایی، بزرگترین بازار مصرفی برای خدمات جابجایی کاتالیست، پالایش نفت باشد. تقاضای فزاینده برای محصولات مرتبط با پلیمرها و سوخت های مایع در صنایعی مانند غذا و نوشیدنی، تولید، خودروسازی و هوافضا، بخش پتروشیمی را هدایت می کند. امروزه پتروشیمی به بخش مهمی از زندگی تبدیل شده است. محصولات پتروشیمی برای تولید پلاستیک، مواد بسته بندی، دستگاه های دیجیتال، مواد شوینده، لوازم پزشکی، لاستیک، پوشاک، کود و غیره استفاده می شود. اعداد بالای این صنعت همچنین مسئول تقاضای فزاینده برای خدمات جابجایی کاتالیست برای دستیابی به بالاترین درجه حفاظت و عملکرد در هنگام بارگیری و تخلیه راکتورها و استفاده از روش های تخصصی برای تصفیه کاتالیزورهای پیروفوریک است.

بازار خدمات کنترل کاتالیزور | مشاوره دقت


بازار خدمات کنترل کاتالیزور | مشاوره دقت ضایعات کاتالیزور

بازیکنان بازار خدمات کنترل کاتالیزور

بازیگران کلیدی در بازار خدمات جابجایی کاتالیست عبارتند از mourik، Anabeeb، گروه شرکت‌های Dickinson، CR Asia، Catalyst Handling Resources، Technivac، Cat Tech، Buchen-ics، و Kanooz Industrial Services.


آخرین نکات برجسته صنعت:

در 28 دسامبر 2020، Specialty Welding and Turnarounds LLC (SWAT) خرید شرکت Hydroprocessing Associates, LLC (HPA) را اعلام کرد. HPA که مقر آن در Moss Point، MS است و با عملیات قابل توجه در جنوب مرکزی و غرب ایالات متحده، خدمات تخصصی جابجایی کاتالیزور را برای پالایشگاه‌های نفت و گاز و تأسیسات پتروشیمی ارائه می‌کند. به عنوان بخشی از این معامله، SWAT همچنین شرکت Breathing Systems Inc. (BSI) را که یک شرکت تابعه کاملاً متعلق به HPA است که تولید، نگهداری و تعمیر سیستم‌های پشتیبانی حیاتی مورد تایید NIOSH را که توسط کارگرانی که خدمات تعویض کاتالیزور را انجام می‌دهند، ارائه می‌کند، خریداری خواهد کرد. .


چه کسی باید بخرد؟ یا ذینفعان کلیدی

ارائه دهندگان خدمات مدیریت کاتالیزور

تولید کنندگان مواد اولیه

سازمان های تحقیقاتی

سرمایه گذاران

مقامات نظارتی قیمت خاک کاتالیزور

دیگران

تحلیل منطقه ای بازار خدمات کاتالیست هندلینگ

بازار خدمات جابجایی کاتالیزور بر اساس منطقه شامل آمریکای شمالی، آسیا و اقیانوسیه (APAC)، اروپا، آمریکای جنوبی و خاورمیانه و آفریقا (MEA) است.


آمریکای شمالی: شامل ایالات متحده آمریکا، کانادا و مکزیک است.

آسیا اقیانوسیه: شامل چین، ژاپن، کره جنوبی، هند، استرالیا، آسه آن و بقیه APAC می شود.

اروپا: شامل بریتانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، روسیه و بقیه اروپا است.

آمریکای جنوبی: شامل برزیل، آرژانتین و بقیه آمریکای جنوبی است

خاورمیانه و آفریقا: شامل ترکیه، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی و بقیه MEA است

بازار خدمات کنترل کاتالیزور | مشاوره دقت

بازار خدمات کنترل کاتالیزور | مشاوره دقت

منطقه آسیا و اقیانوسیه بیشترین سهم را به خود اختصاص خواهد داد و در طول دوره پیش بینی روند را ادامه خواهد داد. منطقه آسیا و اقیانوسیه متشکل از کشورهای بزرگ در حال توسعه مانند هند، چین، تایلند، کره جنوبی، سنگاپور و اندونزی است. آسیا اقیانوس آرام بزرگترین سهم بازار را دارد. رشد منطقه به حضور و نرخ بالای رشد اقتصادی در کشورهای در حال توسعه، افزایش زیرساخت ها و پروژه های تولیدی و افزایش شهرنشینی نسبت داده می شود. علاوه بر این، عرضه مواد خام و نیروی کار ارزان، همراه با تقاضای شدید مصرف کنندگان داخلی، آسیا و اقیانوسیه را تبدیل کرده است.