فواید گردو

1. سرشار از امگا 3
در 25 گرم، گردو بیش از 90 درصد از نیاز روزانه به اسیدهای چرب امگا 3 را تامین می کند. یکی از مواد مغذی اصلی آن است. ترکیب اصلی آن چربی های سالم به ویژه اسیدهای چرب امگا 3 است. این یک اسید چرب ضروری است، به این معنی که بدن ما قادر به تولید آن نیست و باید آن را بخوریم. قیمت مغز گردو

تبلیغات - ادامه مطلب را در زیر بخوانید
یک وعده گردو، حدود 7 تا 8 عدد گردو، 2.5 گرم امگا 3 گیاهی دارد که به شکل اسید آلفا لینولنیک معروف به ALA است که پیش ساز معروف EPA و DHA، اسیدهای چرب امگا است. 3»، روبرتو الیور، متخصص تغذیه در Nutritrainlife و Runner's World توضیح می دهد.
مصرف آن علاوه بر داشتن اثرات ضد التهابی و ضد انعقادی، می تواند به تنظیم سطح کلسترول و تری گلیسیرید خون و کنترل فشار خون یا کاهش احتمال ابتلا به دیابت کمک کند. اما علاوه بر این، طبق تحقیقات منتشر شده در مجله پزشکی نیوانگلند، گردو خطر ابتلا به حوادث قلبی عروقی را تا 30 درصد کاهش می دهد.

2. منبع پروتئین
آنها منبع خوبی برای بارگیری پروتئین هستند. یک مشت گردو خوب 18 گرم می دهد. به همین دلیل، این آجیل به عنوان سوخت ماهیچه ها عمل می کند و برای ورزشکاران و دوندگان ایده آل است. خرید آجیل و خشکبار

3. سرشار از مواد معدنی
طیف گسترده ای از مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم، فسفر، آهن یا روی را فراهم می کند. محتوای منیزیم آنها گردو را به یک غذای عالی برای بهبودی پس از مسابقه تبدیل می کند.

اولیور می گوید: گردو دارای ریزمغذی های زیادی مانند منیزیم، فسفر، روی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

در حال اجرا
Johner Images//Getty Images


4. منبع ویتامین B
گردو همچنین سرشار از ویتامین های گروه B به ویژه اسید فولیک (B9) و B6 است که برای عملکرد صحیح مغز و تولید گلبول های قرمز مهم است. روبرتو الیور توضیح می دهد: "ویتامین B برای سلامت سیستم عصبی و تولید توده عضلانی مهم است."

5. فواید روده ای را فراهم می کنند
خوردن حدود 30 گرم در روز (4 تا 7 آجیل) با افزایش باکتری هایی مرتبط است که سلامت روده را ارتقا می دهد و همچنین به کاهش برخی از عوامل خطر بیماری قلبی کمک می کند.

تبلیغات - ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اولیور می‌گوید: گردو مانند همه آجیل‌ها سرشار از فیبر است که به عنوان غذا برای باکتری‌های روده ما عمل می‌کند، کیفیت این باکتری‌ها را بهبود می‌بخشد و با ترویج میکروبیوتا، سلامت روده را ارتقا می‌دهد.

6. به تنظیم اشتها کمک می کند
آجیل یک میان وعده فوق العاده است. یک یا دو مشت به تنهایی یا با یک میوه یا ماست می تواند برای مدت طولانی بین وعده های اصلی ما را سیر کند.

7. منبع تغذیه
حدود 100 گرم گردو تقریباً 600 کالری دارد. این نشان می دهد که آنها یک میان وعده ایده آل برای خوردن قبل از تمرین یا مسابقه هستند. علاوه بر این، با داشتن محتوای فیبر بالا، به ثابت نگه داشتن سطح قند خون کمک می کند، که به جلوگیری یا کاهش ظاهر خستگی عضلانی کمک می کند. الیور هشدار می دهد: "آجیل ها بسیار پرانرژی هستند، بنابراین اگر نمی خواهید کالری زیادی دریافت کنید، باید مراقب آن باشید."

عکس فول فریم از پس زمینه گردو
عکاسی خاویر زایاس//گتی ایماژ
8. برای مغز مفید است
محتوای بالای چربی های سالم گردو، که برای یک رژیم غذایی سالم مهم است، اسیدهای چرب ضروری را برای عملکرد بهینه مغز فراهم می کند. در واقع، مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد مصرف گردو با بهبود حافظه و به طور کلی عملکرد شناختی مغز مرتبط است. بنابراین، حفظ تمرکز بهینه در طول تمرین و مسابقه مهم است.

9. ضد افسردگی طبیعی
محتوای بالای امگا 3 آن نیز بر تولید سروتونین تأثیر می گذارد. این باعث افزایش احساس خوشبختی و رفاه ما می شود. طبق یک مطالعه، سطح افسردگی در بین افرادی که به طور منظم آجیل می خورند 26 درصد کمتر از افرادی است که این آجیل را نمی خورند.

10. سهولت گنجاندن در دستور العمل های ما
این دانه قهوه‌ای را می‌توان به صورت خام یا پخته مصرف کرد و معمولاً برای تهیه کره آجیل یا برای افزودن به صبحانه با ماست یا حتی به سبزیجات مورد علاقه‌مان استفاده می‌شود تا طعمی ترد داشته باشد و از تمام فواید آن بهره مند شود. به لطف خواصی که دارد، می توان آن را از قبل تهیه کرد و تقریبا هر روز یک صبحانه با آجیل میل کرد.

گردو با پوست شکم شاد (500 گرم)
گردو پوست کنده شکم شاد (500 گرم)
11 یورو در آمازون
اعتبار: آمازون
به طور خلاصه، گردو یکی از بهترین غذاهای فوق العاده است که نمی توان آن را از رژیم غذایی شما حذف کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد