مصرف آجیل به عنوان میان وعده

پروتئین های گیاهی و فیبر نیز به این لیست اضافه شده است. تاسات می‌گوید: آجیل، محصولی از فیبر، سیری ایجاد می‌کند، عملکرد ترانزیت روده را تحریک می‌کند، رشد و حیات میکروبیوتا را بهبود و تنظیم می‌کند و می‌افزاید که این ماده مغذی همچنین به سطح کلسترول بد (LDL) و گلوکز خون کمک می‌کند. این متخصص تغذیه می افزاید: به این ترتیب از سیستم قلبی عروقی محافظت می شود و از بیماری های مزمن جلوگیری می شود. خرید آجیل و خشکبار


آجیل را می توان به عنوان میان وعده، همراه با میوه، در ماست یا سالاد مصرف کرد.

آجیل را می توان به عنوان میان وعده، همراه با میوه، در ماست یا سالاد مصرف کرد.

شاتراستاک - Shutterstock

طبق گزارش کلینیک مایو، نهادی که به تحقیق و انتشار محتوای علمی و بهداشتی اختصاص دارد، یک مرد بالغ سالم باید روزانه بین 30 تا 38 گرم فیبر مصرف کند، یک زن با ویژگی های مشابه، بین 21 تا 25 گرم. از نظر اخبار پزشکی امروز، در خانواده آجیل، بادام بیشترین فیبر را دارد: هر 100 گرم بادام حاوی 12.50 گرم فیبر است. پس از آنها پسته با 10.60 گرم و فندق با 9.7 گرم قرار دارند. قیمت خلال بادام زمینی


در رابطه با ریز مغذی‌ها، آجیل سرشار از مواد معدنی مانند کلسیم است، ماده‌ی مغذی که استخوان‌ها و دندان‌ها را تقویت کرده و حیاتی نگه می‌دارد، در انقباض ماهیچه‌ها و گردش خون از طریق رگ‌های خونی همکاری می‌کند. در عین حال، آنها منبع آهن هستند که وظیفه حمل و نقل و ذخیره اکسیژن در سراسر بدن را بر عهده دارد و در تشکیل هموگلوبین که گلبول های قرمز خون هستند، شرکت می کند. منیزیم که عملکرد صحیح سیستم عصبی را تنظیم و متعادل می کند و در تشکیل پروتئین ها همکاری می کند. پتاسیم یکی دیگر از مواد معدنی موجود است که مسئول سطح شاخص سدیم، ثابت نگه داشتن ضربان قلب و عملکرد صحیح کلیه است. در نهایت، فسفر دارد که به تشکیل استخوان ها و دندان ها کمک می کند و در ترمیم سلول ها و بافت ها همکاری می کند.


در مورد ویتامین ها، آنها حاوی کمپلکس E هستند که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند، از ملتهب شدن سلول ها جلوگیری می کند و در نتیجه از آنها در برابر رادیکال های آزاد، مواد مضری که می توانند باعث بیماری شوند، محافظت می کند. علاوه بر این، عملکرد شناختی را تحریک می کند.


اسیدهای چرب غیراشباع امگا 3 و 6 در آجیل برجسته هستند.

اسیدهای چرب غیراشباع امگا 3 و 6 در آجیل برجسته هستند.

شاتر استاک

بهترین زمان برای مصرف آجیل

با این حال، مصرف آن فراتر از فواید آن، رازهایی در مورد اینکه چه زمانی از روز برای استفاده از آنها و در چه مقداری است، را در خود دارد. افسانه های رایج زیادی وجود دارد که می گویند مصرف آجیل، به خصوص در شب، قبل از خواب، باعث افزایش وزن می شود. اما به گفته پرسنر، واقعیت این است که همه چیز به سبک زندگی و کالری مورد نیاز هر فرد بستگی دارد. بنابراین، "هیچ توصیه خاصی در مورد اینکه چه زمانی از روز برای مصرف آنها مناسب است وجود ندارد: توصیه در مورد چگونگی و زمان باید فردی باشد و بر اساس فعالیت های انجام شده ارزیابی شود."


در هر صورت پیشنهادهای کلی برای برخی از گروه های جمعیتی وجود دارد. برای کسانی که مجبور به افزایش وزن هستند، آجیل منبع خوبی است زیرا این افراد معمولاً اشتهای زیادی ندارند و حجم زیادی غذا را تحمل نمی کنند. بنابراین، در بخش کوچکی، کالری و چندین ماده مغذی دریافت می کنند.


از طرف دیگر، او اظهار می کند که اگر کسی می خواهد وزن کم کند، "شما باید مراقب مقدار و دفعات مصرف آن باشید، اما این به معنای حذف کامل آنها از رژیم غذایی نیست." در عین حال، این متخصص توصیه می‌کند کسانی که رژیم گیاهخواری را به دور از مصرف گوشت قرمز دنبال می‌کنند، «در پایان وعده‌های غذایی خود، چه شام ​​و چه ناهار، مصرف آجیل به‌طور کامل توصیه نمی‌شود، زیرا مواد آجیل آن‌ها را مهار می‌کند. جذب آهن از گیاه.


جدای از این توصیه ها، تاست مصرف آجیل را به همه گروه های سنی به ویژه کسانی که از خستگی مزمن رنج می برند و یا ورزشکار هستند پیشنهاد می کند و هشدار می دهد که تنها افرادی که باید از مصرف آجیل اجتناب کنند، افراد حساس و کودکان کوچک هستند. در مورد نحوه مصرف آن کاملاً متنوع است. این متخصص تغذیه می‌گوید: «می‌توان آن‌ها را در هر زمانی از روز به‌عنوان میان‌وعده، همراه با میوه، ماست یا سالاد استفاده کرد».


آجیل یک غذای ایده آل برای افزودن به رژیم غذایی روزانه، مکمل دریافت مواد مغذی و افزایش سلامتی است.

بادام: فواید و خطرات آجیل با پروتئین بیشتر از تخم مرغ

بادام یکی از آجیل هایی است که بیشترین فواید را دارد و همچنین می تواند در بسیاری از دستور العمل ها استفاده شود. قیمت بادام
نوشته ماریا گونزالس


بادام روی یک تخته چوبی
با فواید بادام 4kodiak آشنا شوید
بادام بخشی از گروه غذایی به نام آجیل است که به دلیل فواید متعددی مانند تامین چربی های سالم، پروتئین، فیبر و ویتامین E و غیره محبوبیت زیادی دارد، اما در این میان، بادام یکی از مواردی است که توصیه می شود. در بالا، آنها همچنین سرشار از کلسیم هستند و گزینه های مصرف و آماده سازی آنها متعدد است، از سالاد، اسموتی، در ظرف ماست با میوه یا حتی یک ماده پایه برای شیر گیاهی.

با این حال، مانند تقریباً هر ماده مغذی، مصرف بیش از حد آن نیز اثرات نه چندان مطلوبی را به دنبال دارد، بنابراین ارزش دارد که اطلاعات واضح و مختصری در مورد چگونگی استفاده حداکثری از پتانسیل آن بدون استفاده نامناسب داشته باشید که ممکن است به شما آسیب برساند. سلامتی.

فواید بادام
شیر و بادام روی میز چوبی
از همراهی گرفته تا شیر گیاهی، بادام گزینه‌های مصرف متنوعی دارد هلن کاماکارو
بیایید با یکی از منحصر به فرد ترین فواید بادام شروع کنیم: سهم آن در کلسیم. به عنوان مثال، تخمین زده می شود که یک فرد بالغ حداقل به 800 میلی گرم کلسیم در روز نیاز دارد، که معادل حدود سه لیوان بزرگ شیر یا حدود شش لیوان ماست است، چیزی که مصرف آن برای بسیاری آسان نیست، به ویژه به دلیل با گذشت سالها، بسیاری از افراد در نهایت دچار عدم تحمل لاکتوز می شوند و مصرف آن می تواند برای معده سخت باشد. خرید آجیل و خشکبار

با این حال، با یک وعده 50 گرم بادام می توانید 120 میلی گرم کلسیم دریافت کنید که معادل چهار تخم مرغ کوچک، 1 ماست، 200 گرم بادام زمینی یا عدس یا حتی یک لیوان کوچک شیر است. به این ترتیب، اگر بادام را با لبنیات خود ترکیب کنید، دریافت کلسیم را به میزان قابل توجهی در بدن افزایش خواهید داد. مثلا در اسموتی یا صبحانه با ماست.

دیدن


کانر مک گرگور و نحوه کاهش وزن مانند نماد MMA

علاوه بر کلسیم، بادام منبع پروتئین (19 گرم در 100 گرم) است که سهمی مشابه با گوشت دارد. البته نوع پروتئینی که سبزیجات تهیه می کنند با منشا حیوانی یکسان نیست، اما وقتی با مواد دیگری مانند حبوبات ترکیب شوند، می توانند به بهبود سطح پروتئین، به عنوان مثال، در رژیم های گیاهخواری کمک کنند.

یکی دیگر از کمک های غذایی بادام ویتامین E است. با 50 گرم بادام خام در روز می توانید نیاز روزانه به این ویتامین را تامین کنید. همچنین منبع فیبر است که برای سلامت دستگاه گوارش و افزایش احساس سیری ضروری است. مزیت دیگری که این آجیل دارد سهم آرژنین است، اسید آمینه ای که به بدن در تولید پروتئین کمک می کند، به ویژه در دوران کودکی.

بادام همچنین آهن (50 گرم بادام دارای دوز آهن بسیار شبیه به اسفناج است)، منیزیم (170 میلی گرم در 100 گرم) و سایر مواد معدنی مانند (454 میلی گرم در 100 گرم) و منگنز (1900 میکروگرم در 100 گرم) ).

خطرات بادام
مصرف بادام در روز باید محدود شود، حتی با تمام فوایدی که دارد، زیرا دارای کربوهیدرات بالایی نیز می باشد (9.9 گرم در 100 گرم) که اگرچه می تواند به تنظیم سطح قند کمک کند، به عنوان مثال، اگر بیش از حد مصرف شود می تواند باعث ایجاد مقداری چربی می شود که دیگر ایده آل نیست. با این حال، از آنجایی که این چربی تک غیراشباع و چند غیراشباع است، هرگز به اندازه چربی های ترانس یا چند غیراشباع برای سلامتی خطرناک نخواهد بود. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد محتوای آن اسید لینولئیک (امگا 6) است که یک اسید چرب ضروری برای بدن است که آن را سنتز نمی کند و باید از رژیم غذایی به دست آید، بنابراین، حتی اگر روغن موجود باشد. در بادام هم چندان منفی نیست.

روزانه چند عدد بادام مصرف کنم؟
آجیل در بشقاب و دور آن روی میز چوبی.
آجیل بهترین متحد شماست. margouillatphotos/Getty Images
برای اینکه از فواید بادام بیشتر استفاده کنید اما از کالری و چربی توصیه شده بیشتر نشوید، مصرف حداکثر یک مشت کوچک بادام در روز توصیه می شود که می تواند معادل حدود ده عدد باشد. برای بقیه، تا بیست قطعه خوب است، تقریباً 25 گرم در روز.

با این حال، برخی از بخش‌های جمعیت می‌توانند کمی بیشتر بادام میل کنند، به عنوان مثال، برای بنیاد قلب اسپانیا، مصرف 50 گرم آجیل در روز توصیه می‌شود. مهمتر از همه، در کودکان در سنین رشد، در افرادی که رژیم گیاهخواری مصرف می کنند، افراد با سطح کلسترول بالا، افراد مبتلا به پوکی استخوان، دیابتی ها و عدم تحمل لاکتوز.