یک برقکار صنعتی چه وظایفی دارد؟

تکنسین های برق برای انواع مختلفی از صنایع، اینورتر ls از جمله شرکت های برق، صنایع تولید محصولات، بخش متالورژی، نفت، هوانوردی و غیره کار می کنند.

علاوه بر این، آنها می توانند به عنوان فریلنسر، بخشی از کارکنان تعمیر و نگهداری یک شرکت یا برای نهادهای متخصص در مدیریت تعمیر و نگهداری صنعتی در یک شرکت خارجی، که به آن برون سپاری نیز می گویند، کار کنند.

ابزارهای مورد استفاده برای انجام این کار شامل ولت متر، آمپرمتر، اسیلوسکوپ و سایر تجهیزات تست فنی می باشد. علاوه بر این، آنها نقشه ها و مشخصات را می خوانند و تفسیر می کنند و همچنین در مورد مشخصات فنی منطقه کار به روز می شوند.

برقکارهای صنعتی ممکن است در یک تیم کوچک با سایر برقکاران صنعتی یا به تنهایی کار کنند. آنها معمولاً توسط یک مدیر تعمیر و نگهداری برای شیفتی که انجام می دهند یا توسط مدیر تولید کارخانه نظارت می شوند.

معمولاً تکنسین برق در یک محیط صنعتی کار می کند که می تواند پر سر و صدا، گرد و غبار باشد و مستلزم استفاده از تجهیزات ایمنی شخصی (PPE) است که باید روزانه برای رعایت الزامات حفاظت از کار در اجرای وظایف خود استفاده شود. ممکن است مجبور شوند در فضاهای بسیار تنگ بالا بروند، بخزند و کار کنند.
در حال حاضر، با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژیکی، تکامل و اجرای صنعت 4.0، برق‌کارهای صنعتی باید بتوانند با انواع تجهیزات تولیدی کار کنند و دانش اولیه رایانه‌ها، سیستم‌ها، ارتباطات صنعتی، اتوماسیون الکتریکی، اتومات‌های قابل برنامه‌ریزی را داشته باشند.

امروزه آنها تکنسین های ضروری در تمامی شرکت های تولیدی هستند و به طور فزاینده ای یکی از پر تقاضاترین پروفیل ها می باشد. این دسته حرفه ای یکی از پرتقاضاترین و در عین حال سخت ترین تکنسین های با تجربه در بخش منابع انسانی شرکت ها است.

بر اساس تجربه خودمان به عنوان یک شرکت متخصص در تعمیر و نگهداری صنعتی، درخواست‌هایی از شرکت‌های بزرگ دریافت می‌کنیم تا تکنسین‌های برق خبره و با تجربه را در نیروی کار خود بگنجانیم که گاهی اوقات به دلیل کمبود نیروی متخصص نمی‌توانیم به آنها رسیدگی کنیم.

فناوری‌های جدیدی که در کارخانه‌های تولیدی گنجانده شده‌اند (سیستم‌های اتوماسیون، ربات‌های صنعتی، اینترنت صنعتی اشیا، اتوماسیون خانگی...) انقلابی بیشتر در صنعت و زندگی مردم به طور کلی ایجاد می‌کنند، بنابراین آموزش مداوم مهارت‌های حرفه‌ای آنها را گسترش و تقویت می‌کند. و همچنین ارزش افزوده شرکت ها.

صلاحیت فنی-برق-صنعتی
صلاحیت های تکنسین برق صنعتی
تکنسین های برق صنعتی، سیستم ها و تجهیزات الکتریکی شامل موتورها، ترانسفورماتورها، سیم کشی ها، سوئیچ ها، آلارم ها و سیستم های کنترل منطقی قابل برنامه ریزی (PLC) را در کارخانه های تولید تجاری نصب، نگهداری و تعمیر می کنند و همچنین تاسیسات آن را نگهداری و تعمیر می کنند. مهارت های حرفه ای او عبارتند از:

حل مسئله
عیب یابی و تعمیر تجهیزات برقی. این شامل شناسایی مشکلات و انجام اقدامات لازم برای حل آنها است. شناسایی با بررسی سیستم الکتریکی معیوب و یافتن علت مشکل انجام می شود.

بعداً، تکنسین ها روش شناسی را برای حل مشکل به کار می گیرند و استراتژی های بلندمدتی برای پایان دادن به آن پیشنهاد می کنند.

تعمیر و نگهداری جامع کارخانه تولید
انجام فعالیت های نگهداری پیشگیرانه برنامه ریزی شده روی تجهیزات. ارزیابی و ارائه توصیه هایی در مورد تعمیرات و نگهداری مورد نیاز. این اقدامی است که برای اطمینان از عملکرد صحیح و سالم بودن سیستم های الکتریکی انجام می شود.

این عمل شامل تمیز کردن مداوم کنتاکت‌ها و بردهای مدار می‌شود تا اطمینان حاصل شود که گرد و غبار جمع نمی‌شوند و باعث اتصال کوتاه در جریان الکتریکی نمی‌شوند، موتورهای الکتریکی را روغن کاری می‌کنند تا از اصطکاک که می‌تواند باعث آتش‌سوزی در اثر الکتریسیته ساکن شود و جایگزینی کابل‌های فرسوده شود.

تکنسین ها همچنین باید محل را همیشه تمیز نگه دارند.