تکنسین اتوماسیون صنعتی چیست؟


1. تکنسین اتوماسیون صنعتی به چه معناست؟2. یک تکنسین اتوماسیون خرید اینورتر هایتک صنعتی چه کار می کند؟ وظایف و مسئولیت های آنها چیست؟ شرایط لازم برای تبدیل شدن به یک تکنسین اتوماسیون صنعتی 4. برای تبدیل شدن به یک تکنسین اتوماسیون صنعتی چه تحصیلاتی لازم است؟
تکنسین اتوماسیون صنعتی به چه معناست؟
این فردی است که بین مهندس و تکنسین کار می کند که تولید ماشین آلات پیشرفته را با آخرین محصولات تکنولوژیکی مورد استفاده برای تولید در بخش صنعتی ترکیب می کند. به طور کلی کارکرد روان ماشین آلات یا سایر تجهیزات مورد استفاده در بخش صنعتی و نگهداری و تعمیر این دستگاه ها را بر عهده دارد.

یک تکنسین اتوماسیون صنعتی چه کار می کند؟ وظایف و مسئولیت های آنها چیست؟
اگرچه شرح وظایف تکنسین‌های اتوماسیون صنعتی که در صنعت و بنگاه‌های اقتصادی مشغول به کار هستند، با توجه به بخش یا واحدهای فرعی که در آن کار می‌کنند متفاوت است، محدوده شغلی آنها به شرح زیر است.

حصول اطمینان از ارتباط و هماهنگی بین تکنسین ها و کارگران،
برای کنترل کیفیت محصول تولیدی،
اجرای طرح تولید،
ساخت نقشه های فنی به کمک کامپیوتر،
کنترل کار کارگران و تکنسین ها.
شرایط لازم برای تبدیل شدن به یک تکنسین اتوماسیون صنعتی
پس از فارغ التحصیلی از گروه های برق، الکترونیک، مکانیک صنعتی یا فناوری اتوماسیون صنعتی دبیرستان های فنی و حرفه ای، افرادی که دوره های کاردانی اتوماسیون صنعتی، الکترونیک برق یا کنترل و اتوماسیون را در دانشکده های فنی حرفه ای دانشگاه ها گذرانده باشند، می توانند به عنوان «خودکار صنعتی» مشغول به کار شوند. ". داوطلبانی که تحصیلات خود را در هنرستان های فنی و حرفه ای به پایان رسانده اند می توانند با استفاده از حق قبولی بدون آزمون برای دریافت مدرک کاردانی دانشگاه اقدام کنند.

کسانی که تحصیلات خود را در گروه هایی غیر از لیست گروه های دبیرستان های حرفه ای که حق قبولی بدون آزمون را دارند به پایان رسانده اند، می توانند با کسب امتیاز کافی از کنکور دانشگاه، این رشته را انتخاب کنند.

برای تبدیل شدن به یک تکنسین اتوماسیون صنعتی چه تحصیلاتی لازم است؟
در این حرفه، که نیاز به مدرک کاردانی یا مدرک دبیرستان از بخش تکنسین اتوماسیون صنعتی دارد، ممکن است توسعه چنین مهارت هایی مهم باشد، زیرا می توان نقشه های فنی نیز انجام داد. داشتن دانش و تجربه برنامه نویسی PLC نیز از جمله مهارت های حرفه ای مورد نظر افرادی است که می خواهند در این زمینه فعالیت کنند. علاوه بر اینها، امکان استفاده از نرم افزار ETS و داشتن دانش در مورد سیستم های Dali نیز برای پیشرفت حرفه ای مهم است.