زباله‌های الکترونیکی

ما باید کل چرخه تولید هر محصول الکترونیکی را تجزیه و تحلیل کنیم. از مراحل طراحی و مهندسی شروع می شود و البته به کل اقتصاد دایره ای می پردازد. استفاده، بازیافت، ترمیم، فروش مجدد و بازگرداندن فناوری باید به روشی بسیار سیستماتیک‌تر از قبل در نظر گرفته شود تا اطمینان حاصل شود که زباله‌های الکترونیکی تولید می‌شوند که آسیبی را که اکنون به محیط زیست و بشریت وارد می‌کند، وارد نمی‌کند.» ست. بهترین خریدار ضایعات کامپیوتر


استفاده، بازیافت، بازسازی، فروش مجدد و بازگشت فناوری باید به روشی بسیار سیستماتیک تر از تا کنون در نظر گرفته شود.


آگاهی فزاینده ای وجود دارد که مدل خطی رایج "برداشتن، ساختن، استفاده و دفع" زباله در طول چرخه عمر محصولات الکتریکی و الکترونیکی تولید می کند و این ضایعات می تواند و باید کاهش یابد.


اقتصاد دایره ای سیستمی است که در آن تمام مواد و اجزای سازنده همیشه در بالاترین ارزش خود نگهداری می شوند و زباله وجود ندارد. به راحتی می توان آن را نقطه مقابل اقتصاد خطی امروزی دانست. فروش برد موبایل کیلویی


اگر محصولات به گونه‌ای طراحی شوند که دوام بیشتری داشته باشند، و اگر زباله‌های بیشتری در طول چرخه عمر آن محصولات بازیافت، استفاده مجدد و بازیافت شوند، تقاضای کمتری برای مواد بکر و زباله کمتری از استخراج مواد تولید می‌شود. در گزارش سازمان بین المللی کار آمده است: فرآیندهای بسته بندی و حمل و نقل محصولات.


به گفته سازمان، در صورت اعمال رویکرد اقتصاد دایره‌ای، زباله‌های الکتریکی و الکترونیکی را می‌توان منبعی دانست که با مدیریت صحیح می‌تواند موجب ارتقای معیشت، ایجاد اشتغال، دسترسی به فناوری، تسهیل نوسازی فناوری، ارتقای انتقال دانش و مهارت شود. و ایجاد سرمایه برای تولید محصولات اساسی دست دوم و بازیابی مواد. قیمت ضایعات مانیتور


در نشستی که در ژنو برگزار شد، نمایندگان دولت‌ها و سازمان‌های کارگری و کارفرمایی توافق کردند که بخش عمومی باید «سرمایه‌گذاری‌ها را در زیرساخت‌ها و سیستم‌های مدیریت پسماند در همه سطوح، در صورت لزوم، افزایش داده و ترویج کند تا جریان‌های رو به رشد الکترونیکی را مدیریت کند. زباله، در نتیجه کار شایسته را ترویج می کند.»


طبق گزارش ITU، مزایای اقتصادی به کارگیری اقتصاد دایره ای در بخش الکترونیک و برق می تواند بسیار زیاد باشد و هزینه های مصرف کنندگان را تا سال 2030 به میزان 7 درصد و تا سال 2040 به میزان 14 درصد کاهش دهد.


علاوه بر این، از آنجایی که زباله های الکترونیکی یک منبع رو به رشد هستند، در حالی که فلزات و مواد معدنی در حال کاهش هستند، فرصتی برای بازیابی این منابع نیز وجود دارد. ترکیب با طرح‌های بهتر و فناوری بازیابی منجر به عملکرد مقرون‌به‌صرفه‌تر مواد می‌شود.


به همین ترتیب، در صورت توسعه صحیح، این بخش می تواند میلیون ها شغل در سراسر جهان ایجاد کند.


نیکیل ست در پایان می‌گوید: «ما باید فوراً به سازمان بین‌المللی کار و کشورهای عضو سازمان ملل در طراحی و تقویت سیستم‌ها و سیاست‌های لازم برای مدیریت زباله‌های الکترونیکی به روش‌هایی کمک کنیم که کار شایسته، ارتقای سلامت افرادی که زباله‌های الکترونیکی را مدیریت می‌کنند و از کره زمین محافظت می‌کنند، طراحی و تقویت کنند». .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد