خواص آجیل ها

پوست گردو آن را از آسیب های فیزیکی و عفونت های مختلف محافظت می کند. از طرفی پسته های شور و شیرین به دلیل داشتن سدیم و قند زیاد، انتخاب خوبی نیستند. خرید پسته فندقی اصفهان


محافظ آجیل آن را از آسیب های فیزیکی و عفونت های مختلف محافظت می کند، بنابراین ایده آل این است که گردو را با پوست خریداری کنید، زیرا به شکل طبیعی خود هستند و کمتر فرآوری شده اند.

آنها باید در ظروف دربسته و در مکان های خشک و خنک نگهداری شوند تا چندین ماه دوام بیاورند.


خواص و مواد مغذی پسته

به گفته متخصصان تغذیه، هر زمان که نسبت به داشتن سبک زندگی سالم و کنترل رژیم غذایی خود آگاهی بیشتری پیدا می کنیم، بهتر است در طول روز از میان وعده های کوچک استفاده کنیم.



آنها یکی از معدود آجیل هایی هستند که حاوی بیشتر مواد مغذی مورد نیاز انسان هستند.


حاوی مواد مغذی مانند کربوهیدرات، پروتئین، چربی، فیبر، فسفر، پتاسیم، تیامین، ویتامین B-6، بتاکاروتن، لوتئین و زآگزانتین، کلسیم، آهن، منیزیم، روی، مس، منگنز، ویتامین C، ریبوفلاوین، نیاسین اسید پانتوتنیک، اسید فولیک، ویتامین E، ویتامین A و ویتامین K.


همه این مواد مغذی پسته را به شرایط مناسبی برای سلامتی بهتر تبدیل می کند.

آنها حاوی کالری کمتر و پتاسیم و ویتامین K بیشتری در هر وعده نسبت به سایر آجیل ها هستند.

یک وعده 1 اونس پسته بو داده حاوی 160 کالری، 6 گرم پروتئین، 3 گرم فیبر و 15 گرم چربی است که تنها 2 گرم آن چربی اشباع شده است.

همچنین 25 درصد از ارزش روزانه ویتامین B-6، 15 درصد از ارزش روزانه تیامین و فسفر و 10 درصد از ارزش روزانه منیزیم را به شما می دهد.

خواص و فواید پسته برای سلامتی

1- کاهش کلسترول

طبق یک مطالعه، میان وعده های حاوی پسته می توانند به کاهش کلسترول کمک کنند. بر اساس مطالعه‌ای، شرکت‌کنندگانی که رژیم غذایی کم‌کالری داشتند، که ۱۰ یا ۲۰ درصد از کل کالری آن‌ها به‌صورت پسته بود به‌مدت ۴ هفته، سطح کلسترول خود را بیشتر از شرکت‌کنندگانی که رژیم را بدون مصرف آن دنبال کردند، کاهش دادند. در سپتامبر 2008 در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد.



ال-آرژنین موجود در آن می‌تواند رگ‌های خونی شما را با احتمال کمتری برای ایجاد لخته‌های خونی که می‌تواند باعث حمله قلبی شود، و ویتامین E، که باعث می‌شود رگ‌های خونی شما کمتر با پلاک مسدود شوند را کاهش دهد.


طبق مطالعات بالینی تجربی، پسته ممکن است باعث حفظ سطح قند خون سالم در افراد سالم شود.


شورای بین المللی اطلاعات غذا خاطرنشان می کند که مشکلات اصلی رژیم غذایی مردان و زنان به محدودیت چربی مربوط می شود.


آنها همچنین خاطرنشان کردند که یک سوم از پاسخ دهندگان معتقدند که پروتئین به افراد کمک می کند احساس سیری کنند و به ویژه با افزایش سن افراد مفید است.


یکی از روغن های غذایی سالم، روغن پسته است که همچنین به محافظت از پوست در برابر خشکی یا استفاده در طب سنتی برای ماساژ درمانی، رایحه درمانی، داروسازی، لوازم آرایشی و صنعت کمک می کند.


فقط یک کیسه کوچک پسته در روز سطح توصیه شده آنتی اکسیدان های فنلی، مواد معدنی، ویتامین ها و پروتئین ها را تضمین می کند.



2- کاهش خطر بیماری قلبی

تحقیقات نشان می دهد که مصرف منظم پسته می تواند سطح کلسترول بد LDL را در بدن کاهش دهد.


آنتی اکسیدان ها، فیتواسترول ها، اسیدهای چرب غیر اشباع (هم اسیدهای چرب تک غیراشباع و هم اسیدهای چرب چند غیر اشباع) برای ارتقای سلامت قلب ایده آل هستند.


3- کمک به مبارزه با دیابت (نوع دوم)

در افراد مبتلا به دیابت، قندها پیوندهای نامناسبی با پروتئین ها ایجاد می کنند و آنها را بی فایده می کنند. این فرآیند به گلیکاسیون معروف است.


آنتی اکسیدان های موجود در پسته به کاهش فرآیند گلیکوزیشن کمک می کند و بنابراین می تواند به کنترل دیابت کمک کند.


4- زندگی جنسی خود را بهبود بخشید

با توجه به مطالعه انجام شده توسط M. Aldemir از بیمارستان دانشگاه و مرکز تحقیقات آتاتورک در آنکارا در سال 2011، پسته به شدت بر نشاط جنسی مردان تأثیر گذاشته است.

رژیم غذایی سالم و متعادلی

اگر می خواهیم رژیم غذایی سالم و متعادلی داشته باشیم، خوردن انواع آجیل مهم است قیمت پسته اکبری درجه یک اصفهان انتخاب زیادی از این ها وجود دارد و ما آن را در انواع بافت ها و طعم ها پیدا می کنیم. این آجیل دارای خواص بسیار سالم و توصیه شده برای همه افراد است.

در این مقاله در مورد خواص اصلی، حمایت غذایی و انواع مختلف آجیل به شما خواهیم گفت.


فهرست مطالب

1 خواص آجیل
2 انواع آجیل در غذا
3 کمک هزینه تغذیه
4 انواع آجیل و خواص آنها
خواص آجیل
انواع آجیل
به میوه خشک معروف است، میوه ای که میزان آب آن کمتر از نیمی از ظرفیت کل آن است. انواع آجیل در طبیعت بسیار متنوع است و جالب است که به دلایل مختلف آنها را وارد برنامه غذایی معمول خود کنیم. دلیل اول به دلیل مقدار مواد مغذی است که در اختیار ما قرار می دهند و دلیل دوم به دلیل سیری است. هنگامی که یک رژیم کاهش چربی ایجاد می کنیم، باید کمبود کالری مورد نیاز خود را بدانیم.

مهمترین درشت مغذی موجود در آجیل چربی است. همانطور که می دانیم چربی کالری بیشتری نسبت به کربوهیدرات ها یا پروتئین ها دارد. بنابراین، باید میزان آجیل را که به رژیم غذایی اضافه می کنیم بسیار کنترل کرده باشیم. بسته به ماهیت میوه خشک، چربی آن کم و بیش خواهد بود.

در کانال یوتیوب ما مشترک شوید

آجیل انواع مختلفی دارد و خواص متفاوتی دارد. برخی گوشت‌ها، برخی دیگر سخت‌تر و با محتوای چربی گیاهی کم و بیش هستند. ویژگی مشترک همه آنها پوسته محافظ آنها است. مانند بقیه خواص، پوسته می تواند کم و بیش مقاوم باشد.

انواع آجیل در غذا

اگرچه آجیل مصارف دیگری نیز دارد، اما رایج ترین آن ها خوراکی است. فرهنگ های زیادی وجود دارند که فواید دارویی این غذاها را افزایش داده اند. به عنوان مثال، در نواحی مدیترانه غربی، آجیل در زمان شام به عنوان یک سوپ یا در پایان شام برای کمک به فرآیند گوارش سرو می شود. آنها معمولاً به عنوان غذای جانبی در سالادهای پارچه ای اضافه می شوند که آجیل های اصلی مانند بادام زمینی، پسته، بادام، گردو، آجیل کاج یا نیشکر را پیدا می کنیم.

از جمله مصارف دارویی این غذاها، متوجه می‌شویم که تولید روغن می‌تواند هم برای ماهیچه‌ها و هم برای پوست مفید باشد. روغن های طبیعی اصلی استخراج شده از آجیل عبارتند از روغن بادام، گردو، پسته یا بادام زمینی. این روغن ها می توانند به عنوان غذای خوراکی نیز استفاده شوند.


سهم تغذیه ای
همانطور که قبلا ذکر کردیم، اینها غذاهای بسیار مغذی هستند که می توانیم هر روز آنها را وارد رژیم غذایی خود کنیم. سهم تغذیه ای زیاد آن، آن را به یک گروه غذایی تقریباً اجباری در هر رژیم غذایی برای همه اندازه ها و سنین تبدیل می کند. اگرچه پزشکان خوردن یک مشت آجیل در روز را توصیه می کنند، اما این کاملاً صادق نیست.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، مهم ترین درشت مغذی موجود در آجیل، چربی گیاهی است. محتوای چربی های چند غیر اشباع و تک غیراشباع بیشتر از پروتئین یا کربوهیدرات ها است. بنابراین، محتوای کالری بسیار بالاتر خواهد بود. بسته به انرژی مصرفی برای فعالیت بدنی که در زندگی روزمره داریم، باید مقدار مشخصی کالری برای حفظ، افزایش یا کاهش وزن مصرف کنیم. این بدان معناست که مقدار آجیل هایی که در رژیم غذایی می خوریم محدود است. تعداد انگشت شماری آجیل می تواند بسیار متفاوت باشد، بسته به اندازه دست، نوع مهره و غیره.

گردو سرشار از سلنیوم و روی است. پسته چربی طبیعی بیشتری دارد و بادام کمی پروتئین گیاهی بیشتری را تامین می کند. در نهایت، فندق حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی است. بهتر است مغزها را بدون نمک و مواد افزودنی و بهتر است به جای سرخ کردن و پخته شده به صورت خام مصرف کنید. خام این است که چگونه آنها تمام خواص تغذیه ای را حفظ می کنند.

تعمیر و نگهداری یخچال - مهمتر از آنچه فکر می کنید

در خانه
تعداد کمی از مردم فکر می کنند که یخچال نیاز به تعمیر و نگهداری دارد. تعمیر یخچال هیمالیا در اصفهان آنها بدون اینکه به چیزی بیشتر در مورد آن فکر کنند از یخچال برای همان چیزی که باید از یخچال استفاده شود استفاده می کنند. تا زمانی که آب از یخچال شروع به ریختن کند یا محتویات آن دیگر آنطور که انتظار دارید سرد نباشد. سپس وحشت به درون می‌نشیند. الان یخچال معیوب شده؟ آیا باید نو خرید؟

در بیشتر موارد، آسیب غیر قابل برگشت نیست. اگر مقدار زیادی آب از یخچال خارج شده باشد، اغلب به این معنی است که یخچال خودش را یخ زدایی کرده و کانالی که باید آب را به بیرون از یخچال و به پشت یخچال هدایت کند مسدود شده است.
اولین کاری که باید انجام دهید این است که لوله ای که مسدود شده است را باز کنید. روی اکثر یخچال ها لوله بازکنی وجود دارد که می توانید آن را با رنگ قرمز مشخص آن تشخیص دهید. اغلب در قسمت پشتی یخچال قرار می گیرد و قرار است در سوراخ جابجا شود تا کثیفی از بین برود و آب دوباره آزادانه جریان یابد.

اگر یخچال شروع به از دست دادن برق کند، ممکن است تایید کننده یک مشکل کمی بزرگتر باشد. سپس ممکن است گازی که در اطراف سیستم گردش می کند کاهش یابد یا پمپی که گاز فریون را پمپ می کند شروع به از دست دادن قدرت کند. اولین کاری که باید تا زمانی که یخچال کار می کند، البته با قدرت کم، انجام دهید، بررسی اینکه آیا هوای زیادی (فضای زیاد) در بالای یخچال وجود دارد یا خیر.

در مرحله بعد، باید پشت یخچال را جاروبرقی بکشید. در قسمت پشتی یخچال چند شیار خنک کننده وجود دارد که مایع خنک کننده (گاز فریون) را خنک می کند. اگر هیت سینک ها پر از گرد و غبار باشند، هیت سینک ها آنطور که باید خنک نمی شوند زیرا گرد و غبار مانند یک پتو عایق است و از رسیدن هوای تازه به شیارها جلوگیری می کند.

وقتی پشت یخچال را جاروبرقی کشیدید، همه مجاری را باز کردید و از گردش خوب در بالای یخچال اطمینان حاصل کردید، باید کمی صبر کنید و ببینید آیا یخچال می‌تواند دمای پایینی را که باید داشته باشد بازیابی کند.

اگر نمی تواند این کار را انجام دهد، ممکن است زمان آن رسیده است که یخچال را با یک یخچال جدید جایگزین کنید.

پسته: 8 فایده برای سلامتی

پسته یکی از آجیل هایی است که بیشترین فواید را از کمک به تنظیم کلسترول یا فشار خون بالا گرفته تا بهبود وضعیت پوست نشان داده است. هر چیزی که این دانه می تواند برای شما به ارمغان بیاورد را کشف کنید. قیمت پسته احمد آقایی درجه یک

ناتالیا کاستیون

نوشته شده توسط:


ناتالیا کاستیون

روزنامه نگار متخصص در زندگی سالم


8 فایده پسته برای سلامتی

به اشتراک گذاشته شده:

264

اشتراک‌گذاری محتوا در فیس‌بوک اشتراک‌گذاری محتوا در توییتر اشتراک‌گذاری محتوا در واتس‌اپ اشتراک‌گذاری محتوا در تلگرام اشتراک‌گذاری محتوا در پینترست آدرس اینترنتی را به اشتراک بگذارید اشتراک‌گذاری محتوا از طریق ایمیل

به روز شده: 4 مه 2023


نشان داده شده است که آجیل خواص بسیار خوبی برای سلامتی دارد و در میان آنها یکی وجود دارد که بسیار برجسته است: پسته. این دانه که منبع آنتی اکسیدان، پروتئین و فیبر است، توسط تعداد زیادی از مطالعات علمی که فواید آن را تأیید می کند، پشتیبانی می شود. همزمان با روز جهانی پسته که در 26 فوریه جشن گرفته می شود، به خواندن ادامه دهید و بدانید که مصرف پسته چه کمکی برای سلامتی شما دارد.


تبلیغات

پسته یکی از آجیل های معتبر است و طعم خاص و قابل استفاده تری دارد که می توانید به تنهایی یا در تهیه های مختلف از آن لذت ببرید. بنابراین، معمولاً به عنوان پیش غذا، در سالاد، سس، بستنی، دسر - برخی حتی آن را به قهوه اضافه می کنند - یا در دستور پخت برشته استفاده می شود، زیرا رنگ مایل به سبز آن رنگ می دهد و مواد مغذی زیادی به غذاها می دهد.


از درخت پسته (Pistacia vera)، درخت کوچک بومی خاورمیانه (معمول در کوههای ترکیه، یونان، پاکستان، افغانستان، ایران...). در واقع، ایران پیشروترین تولیدکننده این میوه سبز رنگ کوچک در جهان است، اما ایالات متحده، نیومکزیکو و شمال آفریقا از آن پیروی می‌کنند و در اسپانیا کشت آن در سال‌های اخیر افزایش یافته است، عمدتاً در کاستیا-لامانچا، جایی که در آن جا افزایش یافته است. تقاضا به طور تصاعدی افزایش یافته است. هزینه های تولید آن پایین است و قیمت آن بین 7 تا 10 یورو در هر کیلو است.


یک وعده پسته (30 گرم) 37 درصد از نیاز روزانه توصیه شده ویتامین B6 و حدود 160 کیلو کالری را تامین می کند.


می‌دانیم که رژیم مدیترانه‌ای یکی از متعادل‌ترین و سالم‌ترین رژیم‌های غذایی در جهان محسوب می‌شود و در هرم جدید تغذیه‌ای که توسط بنیاد رژیم غذایی مدیترانه‌ای تهیه شده است، پسته نقش مهمی ایفا می‌کند، زیرا بالاتر از بقیه آجیل‌ها قرار دارد.


تبلیغات

فواید خوردن پسته

همانطور که در پیستامد توضیح داده شد، این دانه‌های سبز نسبت به سایر آجیل‌ها دارای چربی کمتر و فیبر، ویتامین E و K، پتاسیم، فیتواسترول‌ها و برخی کاروتنوئیدها مانند زآگزانتین و لوتئین هستند و از این رو مصرف آن بیشتر و بیشتر می‌شود. .


به گفته وزارت کشاورزی، شیلات و غذای اسپانیا، علاوه بر اینکه منبع کربوهیدرات است، یک وعده پسته - حدود 49 واحد یا 30 گرم - 37 درصد از نیاز روزانه توصیه شده ویتامین B6 را تامین می کند و اگرچه بسیار زیاد است. کالری، حدود 160 کیلو کالری در هر وعده - همچنین سرشار از پروتئین گیاهی و لیپیدها، به ویژه چربی های تک غیراشباع (اسید اولئیک) است.


در اینجا برخی از فواید پسته برای سلامتی ثابت شده است:


فواید خوردن پسته: کلسترول را کاهش می دهد

به کاهش کلسترول کمک می کند

این مورد توسط وزارت کشاورزی، شیلات و غذای اسپانیا و در مطالعات متعدد، مانند آنچه در مجله تغذیه منتشر شده است، برجسته شده است، که نشان می‌دهد چربی‌های تک غیراشباع موجود در پسته به کاهش سطح کلسترول LDL (بد) کمک می‌کنند. ) در خون


تبلیغات

فواید خوردن پسته: فشار خون بالا

از فشار خون شریانی محافظت می کند:

طبق تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا (ایالات متحده آمریکا)، افزودن 42.5 گرم پسته به یک رژیم غذایی متعادل، فشار خون سیستولیک شرکت کنندگان را تا 4.8 میلی متر جیوه کاهش می دهد که برای جلوگیری از فشار خون بالا مفید است.

آجیل برزیلی چه خواصی دارد


آجیل یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌ها برای دریافت اسیدهای چرب، قیمت مغز گردوی درجه یک آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر است و همچنین جایگزینی عالی برای خوردن بین وعده‌های غذایی بدون افزودن کالری زیادی به رژیم غذایی ما است. و در میان همه جایگزین‌ها، آجیل برزیلی به یک گزینه محبوب تبدیل شده است، با این حال مصرف آن‌ها در دوز مناسب ضروری است تا بیشترین بهره را ببرید. اگر می دانید خواص آجیل برزیلی چیست، در OneHowTo.com آنها را به طور مفصل برای شما توضیح خواهیم داد.
همچنین ممکن است برای شما جالب باشد: خواص آجیل برزیلی برای کاهش وزن و نحوه مصرف آن

مراحلی که باید دنبال کرد:
1
مانند تمام آجیل ها، آجیل برزیلی دوز عالی اسیدهای چرب را برای بدن ما فراهم می کند که برای سلامت قلب و ماهیچه های ما مفید است. محتوای بالای چربی های اشباع شده آن، با وجود مفید بودن، باید در نظر گرفته شود تا در حد اعتدال مصرف شود و از مصرف چربی بیشتر از نیاز بدن خودداری شود.

2
آجیل برزیلی به دلیل محتوای بالای سلنیوم، یک عنصر کمیاب که به بدن در تولید پروتئین های ضروری کمک می کند، و همچنین به پیشگیری از انواع خاصی از سرطان، بیماری های قلبی و افزایش تولید مایع منی کمک می کند، بیش از هر میوه دیگری متمایز است. هنگام بارداری مفید باشد


3
تنها در 4 آجیل برزیلی می‌توانیم تمام سلنیوم مورد نیاز روزانه بدنمان را پیدا کنیم. با این حال باید در مصرف این آجیل بسیار احتیاط کرد، زیرا مصرف زیاد آن به دلیل سلنیوم اضافی باعث مسمومیت می شود، به همین دلیل مصرف روزانه یا سه بار در هفته فقط یکی دو عدد آجیل توصیه می شود.

یادآوری این دوز ضروری است، در غیر این صورت ممکن است به دلیل وجود این عنصر کمیاب که در سایر غذاهای رایج مانند ماهی تن، مرغ یا گوشت نیز وجود دارد، مشکلاتی برای سلامتی بدن خود ایجاد کنید.

4
یکی دیگر از فواید آجیل برزیلی میزان بالای مواد معدنی آن است که از این نظر نیز بالاتر از سایر آجیل ها قرار دارد. این غذا علاوه بر سلنیوم، کلسیم، منیزیم، آهن و روی، مواد لازم برای سلامتی را فراهم می کند.

5
سهم بسیار بالای آنتی اکسیدان آن نیز برجسته است که به جلوگیری از پیری سلولی و جوانی پوست کمک می کند. آجیل برزیلی همچنین به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در آن به مبارزه با سرطان، به ویژه سرطان پروستات کمک می کند.

6
آنها همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند و به بدن ما در جلوگیری از گسترش بیماری ها و ویروس ها کمک می کنند. محتوای فیبر موجود در آن، این میوه ها را به گزینه ای مناسب برای بهبود ترابری روده و جلوگیری از یبوست و نفخ تبدیل می کند.

با افزودن آنها به رژیم غذایی خود می توانید تمام این مواد مغذی و فواید را تنها با 2 عدد آجیل برزیلی در روز دریافت کنید.

این مقاله صرفاً آموزنده است، در oneHOWTO ما قدرت تجویز هیچ گونه درمان پزشکی یا انجام هر نوع تشخیص را نداریم. از شما دعوت می کنیم در صورت بروز هر نوع بیماری یا ناراحتی به پزشک مراجعه کنید.

اگر می خواهید مقالات بیشتری مشابه با خواص آجیل برزیلی چیست بخوانید، توصیه می کنیم وارد دسته بندی زندگی سالم ما شوید.