رژیم غذایی سالم و متعادلی

اگر می خواهیم رژیم غذایی سالم و متعادلی داشته باشیم، خوردن انواع آجیل مهم است قیمت پسته اکبری درجه یک اصفهان انتخاب زیادی از این ها وجود دارد و ما آن را در انواع بافت ها و طعم ها پیدا می کنیم. این آجیل دارای خواص بسیار سالم و توصیه شده برای همه افراد است.

در این مقاله در مورد خواص اصلی، حمایت غذایی و انواع مختلف آجیل به شما خواهیم گفت.


فهرست مطالب

1 خواص آجیل
2 انواع آجیل در غذا
3 کمک هزینه تغذیه
4 انواع آجیل و خواص آنها
خواص آجیل
انواع آجیل
به میوه خشک معروف است، میوه ای که میزان آب آن کمتر از نیمی از ظرفیت کل آن است. انواع آجیل در طبیعت بسیار متنوع است و جالب است که به دلایل مختلف آنها را وارد برنامه غذایی معمول خود کنیم. دلیل اول به دلیل مقدار مواد مغذی است که در اختیار ما قرار می دهند و دلیل دوم به دلیل سیری است. هنگامی که یک رژیم کاهش چربی ایجاد می کنیم، باید کمبود کالری مورد نیاز خود را بدانیم.

مهمترین درشت مغذی موجود در آجیل چربی است. همانطور که می دانیم چربی کالری بیشتری نسبت به کربوهیدرات ها یا پروتئین ها دارد. بنابراین، باید میزان آجیل را که به رژیم غذایی اضافه می کنیم بسیار کنترل کرده باشیم. بسته به ماهیت میوه خشک، چربی آن کم و بیش خواهد بود.

در کانال یوتیوب ما مشترک شوید

آجیل انواع مختلفی دارد و خواص متفاوتی دارد. برخی گوشت‌ها، برخی دیگر سخت‌تر و با محتوای چربی گیاهی کم و بیش هستند. ویژگی مشترک همه آنها پوسته محافظ آنها است. مانند بقیه خواص، پوسته می تواند کم و بیش مقاوم باشد.

انواع آجیل در غذا

اگرچه آجیل مصارف دیگری نیز دارد، اما رایج ترین آن ها خوراکی است. فرهنگ های زیادی وجود دارند که فواید دارویی این غذاها را افزایش داده اند. به عنوان مثال، در نواحی مدیترانه غربی، آجیل در زمان شام به عنوان یک سوپ یا در پایان شام برای کمک به فرآیند گوارش سرو می شود. آنها معمولاً به عنوان غذای جانبی در سالادهای پارچه ای اضافه می شوند که آجیل های اصلی مانند بادام زمینی، پسته، بادام، گردو، آجیل کاج یا نیشکر را پیدا می کنیم.

از جمله مصارف دارویی این غذاها، متوجه می‌شویم که تولید روغن می‌تواند هم برای ماهیچه‌ها و هم برای پوست مفید باشد. روغن های طبیعی اصلی استخراج شده از آجیل عبارتند از روغن بادام، گردو، پسته یا بادام زمینی. این روغن ها می توانند به عنوان غذای خوراکی نیز استفاده شوند.


سهم تغذیه ای
همانطور که قبلا ذکر کردیم، اینها غذاهای بسیار مغذی هستند که می توانیم هر روز آنها را وارد رژیم غذایی خود کنیم. سهم تغذیه ای زیاد آن، آن را به یک گروه غذایی تقریباً اجباری در هر رژیم غذایی برای همه اندازه ها و سنین تبدیل می کند. اگرچه پزشکان خوردن یک مشت آجیل در روز را توصیه می کنند، اما این کاملاً صادق نیست.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، مهم ترین درشت مغذی موجود در آجیل، چربی گیاهی است. محتوای چربی های چند غیر اشباع و تک غیراشباع بیشتر از پروتئین یا کربوهیدرات ها است. بنابراین، محتوای کالری بسیار بالاتر خواهد بود. بسته به انرژی مصرفی برای فعالیت بدنی که در زندگی روزمره داریم، باید مقدار مشخصی کالری برای حفظ، افزایش یا کاهش وزن مصرف کنیم. این بدان معناست که مقدار آجیل هایی که در رژیم غذایی می خوریم محدود است. تعداد انگشت شماری آجیل می تواند بسیار متفاوت باشد، بسته به اندازه دست، نوع مهره و غیره.

گردو سرشار از سلنیوم و روی است. پسته چربی طبیعی بیشتری دارد و بادام کمی پروتئین گیاهی بیشتری را تامین می کند. در نهایت، فندق حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی است. بهتر است مغزها را بدون نمک و مواد افزودنی و بهتر است به جای سرخ کردن و پخته شده به صورت خام مصرف کنید. خام این است که چگونه آنها تمام خواص تغذیه ای را حفظ می کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد