زمانی که باید یخچال را با فریون پر کنید

نشت فریون را نمی توان با علائم فیزیکی تشخیص داد زیرا رنگ یا بو ندارد. نمایندگی تعمیر یخچال هیمالیا در اصفهان مطمئن ترین راه برای تعیین اینکه آیا در حال حاضر نیاز به شارژ مجدد فریون است یا خیر، بررسی دمای یخچال است. هر چه تفاوت بین دمای معمولی و واقعی مشاهده شده بیشتر باشد، نشت فریون در حال حاضر بیشتر است.


علت نشت ممکن است آسیب مکانیکی به قطعات جداگانه باشد. قبل از تعمیر، تعویض مبرد معقول نیست، بنابراین احتمال نشتی مکرر زیاد خواهد بود. دلایل اصلی از بین رفتن فریون عبارتند از:


خوردگی لوله ها و عناصر فلزی در کندانسور؛

شکستگی و آسیب مکانیکی لوله ها؛

کیفیت پایین لوله های حاوی ترک هایی با اندازه های نامرئی برای چشم.

اتصال نادرست لوله ها


فقط پس از اصلاح تمام کاستی های سیستم یخچال، می توانید سوخت گیری را شروع کنید. بیشتر قطعات نیاز به تعویض دارند. تعمیر لوله های مختلف به طور جداگانه منطقی نیست.


  همچنین ببینید - چرا یخچال آب را از زیر کشوها جمع می کند

نحوه پر کردن یخچال فریون در خانه


قبل از شروع به پر کردن سیستم با فریون با دستان خود، الزامات ایمنی را به خاطر بسپارید، سیستم تحت فشار است که پر از موقعیت های خطرناک است. ما نام تجاری مبرد (فریون) را تعیین می کنیم، انجام این کار دشوار نیست، تمام اطلاعات لازم همیشه روی کمپرسور نشان داده شده است، فقط باید آن را با دقت بیشتری بررسی کنید. همچنین باید بدانید که چه مقدار فریون باید استفاده کنید، این را می توان در اطلاعات روی محفظه کمپرسور نیز یافت.


برای پر کردن یخچال با فریون با دستان خود، ارزش دارد که همه چیزهایی را که نیاز دارید از قبل آماده کنید - یک بطری فریون، شیلنگ با سوپاپ، یک منیفولد مخصوص. ابتدا شیلنگ آبی را به لوله پرکننده وصل کنید و هر دو سوپاپ را در حالت بسته قرار دهید. بعد باید به فشار نگاه کنید، یک اتصالات به خط تغذیه لحیم شده است، که باید شلنگ قرمز را به آن وصل کنید. وقتی فشار به نصف اتمسفر رسید، آن را قطع کنید، سپس کمپرسور را به مدت 30 ثانیه روشن کنید.


نحوه پر کردن یخچال فریون در خانه


شلنگ زرد رنگ را به پمپ وکیوم وصل می کنیم، پس از بازکردن شیر آبی، پمپ را به مدت 10 دقیقه روشن می کنیم و سپس شلنگ را به سیلندر خنک کننده وصل می کنیم. سپس یخچال را با گاز پر کنید، برای پر کردن کل کمپرسور به فریون نیاز دارید. تمام حرکات برای بستن شیرها باید صاف و بدون عجله باشد. تعویض مبرد عجله را تحمل نمی کند. همراه با بسته شدن تدریجی دریچه زرد رنگ آبی باز می شود.


اگر فکر می کنید که جایگزینی مبرد با دستان خود موفقیت آمیز بود، کمپرسور یخچال را راه اندازی کنید. فشار در سیستم دوباره بررسی می شود. اگر مقدار نرمال با مقداری که دستگاه نشان می دهد مطابقت دارد، تمام لوله های استفاده شده باید گیره، جدا و لحیم شوند. قابلیت اطمینان لحیم کاری به عدم وجود نشت مایع خنک کننده در آینده بستگی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد