مواد قابل بازیافت موجود در دستگاه‌های الکتریکی و الکترونیکی

مواد قابل بازیافت موجود در دستگاه‌های الکتریکی و الکترونیکی منبعی را نشان می‌دهند که نباید و نمی‌توان آن را از دست داد و باید در آخرین مرحله زندگی، زمانی که به زباله تبدیل می‌شود، از طریق بازیافت بازیابی شود تا این منابع برای آینده حفظ شوند. نسل‌ها، نمونه‌ای بارز از کاربرد اقتصاد دورانی است. قیمت ضایعات دینام سوخته

بنابراین، این مدلی است که در آن چهار «R» وارد بازی می‌شوند: کاهش، استفاده مجدد، تعمیر و بازیافت، و جایی که منافع اجتماعی و زیست‌محیطی در همکاری با پایداری برجسته می‌شود. بنابراین یکی از اهداف اصلی اقتصاد دایره ای حفظ ارزش محصولات، مواد و منابع در اقتصاد تا زمانی که ممکن است می باشد.
در این راستا، بنیاد اکولک در مجموع 103041 تن WEEE را طی سال 2017 مدیریت کرد. این رقم نشان‌دهنده افزایش 14 درصدی نسبت به سال گذشته است و اولین و تنها سیستم مسئولیت تولیدکننده توسعه‌یافته جمعی (SCRAP) در اسپانیا است که از 100 میلیون کیلوگرم (100000 تن) سالانه WEEE به درستی مدیریت می‌شود و از انتشار تقریباً 140000 تن کربن جلوگیری می‌کند. معادل دی اکسید و به دست آوردن تقریباً 58700 تن فلزات آهنی و 2400 تن آلومینیوم و مس و سایر مواد.

دسته بندی های EEE
7 دسته EEE
وسایل برقی و الکترونیکی بر اساس کاربرد و ویژگی هایشان به دسته ها و زیر دسته ها تقسیم می شوند. از 14 آگوست 2018، EEE طبق مفاد فرمان سلطنتی 110/2015 به 7 دسته (به جای 10 موردی که تا آن زمان انجام می شد) طبقه بندی می شود. این دسته بندی های جدید عبارتند از:

اینفوگرافیک دسته بندی های AEE از 15 آگوست 2018
1. دستگاه های تبادل دما به استثنای 1.1، 1.2 و 1.3.

1.1| زیردسته 1. دستگاه تبادل دمای الکتریکی برای کلروفلوئوروکربن ها (CFC)، هیدروکلرو فلوئوروکربن ها (HCFC)، هیدروفلوئوروکربن ها (HFC)، هیدروکربن ها (HC) یا آمونیاک (NH). قیمت خاک کاتالیزور
1.2| زیر مجموعه 2. دستگاه تهویه مطبوع برقی.
1.3| زیر شاخه 3. دستگاه الکتریکی با روغن در مدار یا خازن.
2. مانیتورها، صفحه‌نمایش‌ها و دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش با مساحت بیش از 100 سانتی‌متر مربع

2.1| زیر مجموعه 1. مانیتور و صفحه نمایش LED.
2.2| زیر شاخه 2. سایر مانیتورها و صفحه نمایش ها.
3. لامپ

3.1| زیر شاخه 1. لامپ های تخلیه (جیوه ای) و لامپ های فلورسنت.
3.2| زیر مجموعه 2. لامپ های ال ای دی.
4. لوازم بزرگ (با ابعاد خارجی بیشتر از 50 سانتی متر)

آنها از جمله عبارتند از: لوازم خانگی، دستگاه های مصرفی، تجهیزات کامپیوتری و مخابراتی، روشنایی، دستگاه های تولید مثل صدا یا تصویر، تجهیزات موسیقی، ابزارهای الکتریکی و الکترونیکی، اسباب بازی ها، تجهیزات ورزشی و اوقات فراغت، محصولات بهداشتی، ابزار پزشکی. نظارت و کنترل، ماشین های فروش و تجهیزات برای تولید جریان الکتریکی. این دسته شامل دستگاه های موجود در دسته های 1 تا 3 یا 7 نمی شود.

5. لوازم کوچک (بدون هیچ ابعاد خارجی بیش از 50 سانتی متر)

لوازم خانگی، دستگاه های مصرفی، روشنایی، دستگاه های تولید مثل صدا یا تصویر، تجهیزات موسیقی، ابزارهای الکتریکی و الکترونیکی، اسباب بازی ها، تجهیزات ورزشی و اوقات فراغت، محصولات پزشکی، ابزار نظارت و کنترل، ماشین های فروش خودکار و تجهیزات برای نسل دیگر شامل می شود. جریان الکتریکی این دسته شامل دستگاه های موجود در دسته های 3 و 6 نمی شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد