تهویه مطبوع / تهویه مطبوع / پمپ حرارتی

اکنون ممکن است به این فکر کنید که چگونه یک سیستم تهویه مطبوع، سیستم تهویه مطبوع و پمپ حرارتی همه در یک دسته قرار می گیرند، اما در واقع در بسیاری از موارد همین کار را انجام می دهند. نمایندگی تعمیر کولر گازی در اصفهان

کولر گازی و تهویه مطبوع از دیرباز معنای مشابهی داشته اند، پس از آنکه سازندگان هر دو محصول کولر گازی خود را به عنوان کولر و کولر گازی را به عنوان تهویه مطبوع به بازار عرضه می کنند.

اگر کولرهای گازی می توانند گرم کنند، اغلب به روشی مشابه پمپ های حرارتی هوا به هوا ساخته می شوند که در واقع می توانند مانند کولر گازی خنک شوند و بنابراین تقریباً یکسان هستند.

اگر به دنبال دستگاه های تهویه مطبوع باشید، اغلب می توانید با نتایج جستجویی مواجه شوید که پمپ های حرارتی را ارائه می دهند، دقیقاً به این دلیل که آنها بسیار مشابه هستند و تقریباً عملکردهای مشابهی دارند.

با این حال، همه کولرهای گازی نیز نمی توانند گرم کنند، بنابراین در همه موارد مشابه پمپ حرارتی نیست.

یک کولر گازی معمولی معمولا از دو قسمت تشکیل شده است، یکی خارجی و دیگری داخلی.

قسمت بیرونی باید در کنار دیوار بیرونی ساختمان قرار گیرد و قسمت داخلی در داخل ساختمان قرار می گیرد، در خانه ها معمولاً در اتاق نشیمن یا اتاق خواب است.

قسمتی که در بیرون قرار می گیرد شامل یک فن است که وظیفه خلاص شدن از شر هوای گرمی را که از طریق سیستم تهویه مطبوع وارد می شود، می کند.

چنین تاسیساتی هم در ساختمان های اداری و کارخانه ها و هم در خانه های معمولی و خانه های تعطیلات دیده می شود.

اگر نیاز به خنک کردن بیش از یک اتاق دارید، کولرهایی وجود دارد که در انگلیسی به آنها تهویه مطبوع چند اسپلیت می گویند.

مولتی اسپلیت به این معنی است که می توان چندین کولر گازی را به یک فن در فضای باز متصل کرد، به طوری که هر کولر گازی داخلی نیازی به فن مخصوص به خود نداشته باشد.

این باعث صرفه جویی در فضای بیرونی زیادی می شود، که مخصوصاً اگر در آپارتمان زندگی می کنید و مجبور هستید فضای با ارزش بالکن را فدای پنکه کنید، هوشمندانه است.

این بدان معناست که می توانید به جای داشتن چندین پنکه بزرگ برای پر کردن کل بالکن از فضا برای مبلمان بالکن، باربیکیو و گیاهان استفاده کنید، همانطور که می توانید به یکی از آنها بسنده کنید.

در برخی موارد، سیستم های تهویه مطبوع می توانند بسیار بزرگ باشند و از شفت هایی در سقف تشکیل شده باشند.

احتمالاً بسیاری آنها را از فیلم هایی می شناسند که در آن بازیگران در اطراف شفت ها که یک سیستم تهویه یا تهویه مطبوع هستند می خزند.

با این حال، این اغلب در ساختمان های بزرگتر، مانند ساختمان های اداری یا کارخانه های بزرگ دیده می شود.

تهویه مطبوع پنجره ای
این نوع تهویه مطبوع بیشتر در خارج از کشور دیده می شود، زیرا باید در نوع خاصی از پنجره باشد که در بسیاری از ساختمان های دانمارک مشاهده نمی کنید.

این امر مستلزم پنجره ای است که از دو قسمت تشکیل شده است، با یک پنجره در بالا و یک پنجره در پایین که می توان آن را به سمت بالا فشار داد تا باز شود.

همانند کولر گازی سیار، اگر کولر گازی تمام دهانه پنجره را پر نمی کند، بهتر است برای این نوع کولر گازی نیز اسکرین پنجره تهیه شود.

این کار به گونه ای است که خود سیستم شکلی از جعبه است که در آن قسمت پشتی که قسمتی از سیستم است که بیرون پنجره قرار دارد مجهز به فن است که هوای گرم را از پنجره بیرون می راند.

قسمت جلویی دستگاه که رو به داخل اتاق است، هوا را از اتاق گرفته و آن را خنک می کند و هوای گرم اضافی را از طریق پنجره به بیرون می فرستد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد