سوالاتی پیرامون تعمیر یخچال

سوالات متداول
به عنوان مکمل، ما قصد داریم برخی از سوالات مربوط به یخچال خود نمایندگی تعمیرات اسنوا اصفهان را حل کنیم، که می تواند به ما در تشخیص حوادث جدی کمک کند.

چرا یخچال یخ می زند؟
وقتی مشاهده می کنیم که ورقه های یخی در داخل یخچال تشکیل می شود، این پدیده ممکن است به دلیل هر یک از دلایل زیر باشد:
ترموستات در موقعیت بسیار سرد قرار دارد: کمپرسور تبرید برای مدت طولانی کار می کند و باعث ایجاد دمای زیر صفر در اواپراتور می شود.
درب را بد بسته یا باز گذاشته‌ایم: رطوبت هوای بیرون روی اواپراتورها متراکم می‌شود و در نهایت به دلیل اینکه کمپرسور از کار نمی‌افتد به دلیل بالا بودن دمای داخل یخچال یخ می‌زند.
وضعیت آب و هوا در وضعیت نامناسبی قرار دارد: هوای بیرون به طور مداوم به داخل نشت می کند، با اثری مشابه با قبلی.
یکباره یخچال را پر کرده ایم: وقتی مواد داغ را زیاد داخل آن می گذارید، دما بالا می رود و کمپرسور چندین ساعت از کار نمی افتد تا زمانی که داخل یخچال دوباره به اندازه کافی سرد شود.
گاز مبرد کمی در مدار وجود دارد: پدیده ای که ممکن است به دلیل وجود منافذ بی نهایت کوچک در مدار یا نشتی از شیر شارژ باشد. هنگامی که این اتفاق می افتد، کمبود خنک کننده وجود دارد و کمپرسور کار نمی کند و یخ تولید می کند. با این حال، یخچال سرد نمی شود.
فرسودگی یا ناهماهنگی های داخلی در کمپرسور تبرید: موتور به خوبی مبرد را فشرده نمی کند و در نتیجه عملکردی ندارد. پدیده فوق بازتولید می شود.
اگر خنک شدن یخچال متوقف شود چه باید کرد؟
اگر خنک شدن یخچال ما متوقف شود، این مراحل را دنبال می کنیم تا عیوب احتمالی یخچال خود را شناسایی کنیم:

ما بررسی می کنیم که کلید برق روشن است و ترموستات در موقعیت مناسب قرار دارد.
ما بررسی می کنیم که آیا هر گونه شکستگی، تغییر شکل یا جدا شدن آب و هوا وجود دارد یا خیر.
اگر شنیدیم که کمپرسور کار می کند، تکنسینی است که باید بررسی کند که آیا ایراد ناشی از نشت گاز مبرد است یا اینکه کمپرسور از داخل آسیب دیده است.
اگر کمپرسور کار نمی کند، تکنسین بررسی می کند که آیا مشکلی در مدار الکتریکی یا ترموستات وجود دارد. در غیر این صورت، این نشانه سوختن موتور الکتریکی کمپرسور است.
یخچال های بدون برفک چگونه کار می کنند؟
یخچال های بدون برفک آنهایی هستند که دارای یک سیستم اتوماتیک هستند که از تشکیل یخ در داخل آن جلوگیری می کند. چهار نوع وجود دارد:

با مقاومت های الکتریکی سیلیکونی: در صورت لزوم، برای چند دقیقه فعال می شوند و یخ تشکیل شده را ذوب می کنند. این سیستم فقط در یخچال‌های قدیمی «بدون یخبندان» یافت می‌شود.
با فن کمکی: وقتی موتور یخچال متوقف می شود، فن ها فعال می شوند و باعث آب شدن یخ می شوند.
با سیستم وارونگی چرخه: هنگامی که سیستم یخ را روی اواپراتور تشخیص می دهد، چرخه تبرید معکوس می شود و گاز داغ به مدت چند ثانیه به داخل تزریق می شود و یخ را ذوب می کند.
سیستم یخ زدایی مخلوط: سیستم وارونگی چرخه با سیستم فن کمکی ترکیب شده است. بیشتر در یخچال‌های خانگی بزرگ و در وسایلی برای مهمان‌نوازی یا استفاده تجاری، که در آن‌ها باز شدن درها بسیار زیاد است، رایج است.
چگونه بفهمیم یخچال بدون یخبندان است؟
معمول است که سازندگان آن علامت را در جلوی دستگاه یا در قسمتی از قسمت قابل مشاهده داخل آن قرار دهند.

وقتی چنین نشانه ای وجود ندارد، به احتمال زیاد یخچال ما این سیستم را ندارد. در این صورت می توانیم بررسی های زیر را انجام دهیم:

اگر یک فن کوچک در داخل آن وجود داشته باشد، تقریباً مطمئن است که یخچال ما از آن استفاده می کند، علاوه بر اینکه هوای سرد را به طور یکنواخت پخش می کند، تا در مواقع لزوم، فضای داخلی را یخ زدایی کند.
بررسی دیگر این است که بفهمید آیا سینی پشتی وجود دارد که حاوی کمی آب است. این آب از یخبندان ذوب شده در داخل توسط سیستم No Frost بدست می آید.
و اگر بررسی های قبلی منفی بود، آخرین راه حلی که برای ما باقی می ماند مراجعه به دفترچه راهنمای یخچال است تا تأیید شود که یخچال ما این سیستم را ندارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد