مشکل سیستم مصرف در ضایعات الکترونیکی


بسیاری از زباله های الکترونیکی حاصل از فناوری های قیمت ضایعات کامپیوتر قدیمی هنوز پردازش یا بازیافت نشده اند.

ITU بسیاری از زباله های الکترونیکی حاصل از فناوری های قدیمی هنوز پردازش یا بازیافت نشده اند.

مانند مد، وسایل الکترونیکی نیز به سرعت تغییر سبک می‌کنند و اغلب درآمد شرکت‌هایی که آنها را تولید می‌کنند به فروش «جدید و پیشرفته‌ترین» و با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه بستگی دارد.


درست مانند لباس هایی که می پوشیم، در نهایت همه گوشی های هوشمند، تبلت ها، دوربین ها و لوازم خانگی تبدیل به زباله می شوند و با توجه به اینکه صنعت لوازم الکترونیکی مصرفی سالانه با نرخ 6 درصد رشد می کند، تقاضای جهانی همچنان در حال افزایش است، در حالی که سیستم های بازیافت عقب هستند. .

در اتحادیه اروپا که پیشتاز جهان در بازیافت زباله های الکترونیکی است، تنها 35 درصد از آن به طور مناسب جمع آوری و بازیافت شده است، در حالی که در بقیه نقاط کره زمین، میانگین 20 درصد است.


80 درصد باقیمانده گزارش نمی شود و بیشتر آنها در زیر خاک مدفون می شوند. لازم به ذکر است که زباله‌های الکترونیکی زیست تخریب‌پذیر نیستند و عدم بازیافت مناسب با کوچک‌تر شدن و پیچیده‌تر شدن دستگاه‌ها تشدید می‌شود و بازیافت مواد آنها را به فرآیندی پرهزینه تبدیل می‌کند.


همچنین سردرگمی و اطلاعات نادرست در بین مصرف کنندگان در مورد نحوه رسیدگی به این زباله ها وجود دارد. در بسیاری از موارد، موادی که باید از هم جدا شوند، مانند باتری ها، لامپ ها، تلفن های هوشمند، کابل ها و رایانه ها، در زباله های "عادی" ریخته می شوند.


عدم آگاهی در مورد نحوه بازیافت و نگرانی در مورد امنیت داده های مصرف کننده به این معنی است که مقادیر زیادی زباله در سطل ها، گاراژها، اتاق خواب ها و دفاتر در سرتاسر جهان در انتظار رسیدگی است.


بازیافت غیررسمی


کارگران یک مرکز غیررسمی بازیافت زباله های الکترونیکی در غنا.

UNEP/K. کارگران Loeffelbein در یک مرکز غیررسمی بازیافت زباله های الکترونیکی در غنا.

 در بسیاری از کشورها، زنان و کودکان تا 30 درصد از نیروی کار در پردازش غیررسمی زباله های الکترونیکی را تشکیل می دهند که آنها را به ویژه آسیب پذیر می کند.


هنگامی که مادران باردار در معرض ترکیبات سمی قرار می گیرند، خطرات زیادی وجود دارد. مطالعات جمع آوری شده توسط سازمان ملل نشان می دهد که سقط جنین های خود به خود و زایمان های زودرس و همچنین کاهش وزن و سایز نوزادان افزایش یافته است. همچنین بروز نقص های مادرزادی و مرگ و میر نوزادان زیاد است.


بسیاری از زباله های الکترونیکی تولید شده در کشورهای در حال توسعه به صورت قانونی یا غیرقانونی به کشورهای فقیر ارسال می شود تا به صورت غیررسمی توسط بخشی شامل زنان و کودکان پردازش شوند.


عناصر سمی سرطان زای زباله های الکترونیکی نیز در خون کارگران غیررسمی که در محل سوزاندن این محصولات برای استخراج فلز کار می کنند، یافت شده است. مکان هایی که این اتفاق می افتد به نوبه خود به نوعی «مرکز اقتصادی» تبدیل شده اند که فروشندگان مواد غذایی و سکونتگاه های غیررسمی را به خود جذب می کند که به نوبه خود دامنه آلودگی را افزایش می دهد.


بخش عمده ای از زباله های الکترونیکی تولید شده در کشورهای در حال توسعه به صورت قانونی یا غیرقانونی به کشورهای فقیر ارسال می شود تا به صورت غیررسمی توسط بخشی شامل زنان و کودکان پردازش شوند. نیکیل ست، رئیس سازمان می‌گوید: «این موضوع تعدادی از سؤالات اخلاقی را مطرح می‌کند، از اصل تخلیه زباله در کشورهایی که مقررات یا ظرفیت مدیریت آن را ندارند به گونه‌ای که آسیب کمتری به محیط زیست و سلامتی وارد کند.» انجمن گفتگوی جهانی در مورد کار شایسته در مدیریت زباله های الکتریکی و الکترونیکی، در آوریل در ژنو توسط سازمان بین المللی کار برگزار شد.


امروزه تعداد کل افرادی که به طور غیررسمی در بخش جهانی زباله الکترونیکی کار می کنند ناشناخته است. با این حال، ILO تخمین می زند که در نیجریه تا 100000 نفر این کار را انجام می دهند، در حالی که در چین این تعداد به 690000 می رسد.

https://arkabazyaft.ir/%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%b6%d8%a7%db%8c%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%be%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%b1/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد