برق چیست؟


استفاده نکردن از آن در دنیای جهانی شده  خرید اینورتر ال اس ممکن نیست، اما واقعاً چه کسی می داند چگونه آن را تعریف کند؟


به زبان ساده می توان گفت که الکتریسیته آن انرژی است که می تواند لامپ ها را بدرخشد، کارآمدترین خودروها را به حرکت درآورد و به هیولای فرانکنشتاین جان بخشد. اگر به مفهوم فنی تر بپردازیم، انرژی تولید شده از حرکت الکترون های مثبت و منفی در داخل مواد رسانا است.


و این چیه؟ ماده، اتم های بسیار ریزی است که اگر قسمت های آن مخالف یکدیگر باشند، یکدیگر را جذب می کنند. بارهای مثبت و منفی آنها یکدیگر را تکمیل می کنند و دو نوع الکتریسیته ایجاد می کنند: الکتریسیته ساکن (تولید شده توسط اصطکاک) و الکتریسیته دینامیکی (تصور شده توسط جریان).


فوق العاده است اما رسیدن به خانه شما آسان نیست. فشار دادن سوئیچ فرآیندی را به دنبال دارد که اصلاً ساده نیست. هیچ فردی در جهان وجود ندارد که بتواند استدلال کند که توانایی تولید برق بزرگترین اختراع در تاریخ بشریت است. جامعه مدرن بدون برق قابل تصور نیست و زندگی ما به دلایل زیادی به انرژی بستگی دارد.


آیا تا به حال به این فکر کرده اید که برقی که به خانه شما می رسد از کجا می آید؟


 


برق از کجا می آید؟

سفری که انرژی الکتریکی برای رسیدن به دوشاخه شما انجام می دهد بسیار سریع و در عین حال بسیار طولانی است.


اگرچه به نظر می رسد، اما جادو نیست. روند گام به گام به شرح زیر است:


تولید برق: الکتریسیته در نیروگاه هایی ایجاد می شود که قادر به دریافت انرژی الکتریکی از انرژی های اولیه هستند. به اصطلاح انرژی های تجدیدپذیر اولیه عبارتند از باد، تابش خورشیدی، جزر و مد... و انرژی های تجدید ناپذیر عبارتند از زغال سنگ، گاز طبیعی، نفت... شرکت ها مراکز تولید برق می سازند و مالکان (به طور کامل یا جزئی) این انرژی ها هستند. نیروگاه ها و زیرساخت ها نامیده می شود. اینها انرژی تولید شده را به شرکت هایی که آنها را بازاریابی می کنند (commercializadoras) می فروشند.

انتقال انرژی: انرژی پس از به دست آمدن و تبدیل شدن به برق، از طریق مسیرهای مرتفع (برج های پشتیبانی) یا زیرزمینی از نیروگاه ها به پست ها منتقل می شود. عناصر دیگری به نام ترانسفورماتور وجود دارد که وظیفه آنها تضمین ولتاژ الکتریکی کافی است. پست‌ها برای تصفیه برق و حفظ ولتاژ ایده‌آل ضروری هستند و معمولاً در فضای باز و نزدیک نیروگاه‌ها و/یا در حومه شهرها هستند. اگر بزرگ نباشند، به طور استثنایی می توانید آنها را در همان شهر، داخل ساختمان پیدا کنید.

توزیع برق: برق از ایستگاه های فرعی به منازل نزدیک ترین منطقه ارسال می شود. به عنوان یک گیرنده انرژی و مصرف کننده، نمی توانید شرکت توزیع خود را انتخاب کنید، زیرا بسته به منطقه ای که در آن زندگی می کنید، یکی یا دیگری را خواهید داشت. شرکتی که شما را لمس می کند، مسئولیت اطمینان از رسیدن برق به خانه شما را بر عهده خواهد داشت و برای حل هر گونه خرابی مراقبت می کند. همچنین صاحب کنتور برق شما است و قرائت آن را به شرکت بازاریابی شما (که از شما هزینه می گیرد) ارسال می کند.

تجارت انرژی: شرکت بازرگانی شما شرکتی است که همیشه می توانید انتخاب کنید و همیشه آن شرکتی است که صورتحساب ها را برای شما ارسال می کند، زیرا شرکتی است که انرژی را از شرکت های تولید کننده می خرد و به شما می فروشد. بازاریاب‌ها نرخ‌ها و پیشنهادات مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهند، اگرچه در اسپانیا بازار آزاد وجود دارد که طبق شرایط قرارداد خود پرداخت می‌کنید، مانند سایر نرخ‌های خدمات (موبایل، وای‌فای و غیره) و یک بازار تنظیم‌شده. بازار (هر چه می پردازید می پردازید) از طریق یک سیستم طراحی شده توسط دولت ایجاد می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد