فندق خام چه فوایدی دارد؟


فواید فندق خام؛ وقتی صحبت انچوچک از فندق خام می شود، فندق برشته نشده ای که به آفتاب رها شده و خشک شده است به ذهن خطور می کند. فندق خام از نظر ویتامین ها و مواد معدنی بسیار غنی است. این یک غذای بسیار غنی از نظر چربی های سالم در فندق خام است.


فندق خام چه فوایدی دارد؟

فندق که بیشتر در منطقه دریای سیاه در کشور ما کشت می شود. این یک نوع آجیل است که به طور گسترده در غذاهای ترکی و دستور العمل های آن به دلیل برداشت، تولید و تجارت استفاده می شود. این یک واقعیت غیرقابل انکار است که فندق با لذت مصرف می شود و چقدر مفید است، اما این نکته مهم است که فندق خام به جای فندق بو داده مفید است. مصرف یک وعده فندق در روز توسط متخصصان توصیه می شود، به خصوص که با ویتامین ها و آنتی اکسیدان های موجود از بسیاری از بیماری ها پیشگیری می کند.

فواید فندق خام، مغزی است که متخصصان توصیه می کنند که هم فواید سلامتی و هم سیر نگه داشتن آن را دارد. ارزش غذایی فندق خام که دو برابر فندق برشته شده حاوی آنتی اکسیدان است، بسیار بالاست. علاوه بر اینکه هم یک غذا و هم منبع انرژی است، حاوی مقدار زیادی کالری است زیرا حاوی مقدار زیادی چربی سالم است. فندق منبع ویتامین E، ویتامین B، اسید فولیک و همچنین فیبر است. همچنین سرشار از مواد معدنی مانند منیزیم، مس، پتاسیم، سلنیوم و فسفر است. به همین دلیل برای بسیاری از بیماری ها مفید است. فندق زمانی مفیدتر است که به صورت خام و بو داده نشده مصرف شود، زیرا بیش از 15 درصد روغن موجود در آن در طول فرآیند بو دادن آسیب می بیند.

فندق از بیماری های قلبی و به ویژه خطر حمله قلبی جلوگیری می کند; همچنین از بیماری های روده ای و اختلال در فعالیت های متابولیسم جلوگیری می کند. علاوه بر این، فندق یک غذای ایده آل برای وعده های غذایی رژیمی است. زیرا اگرچه ماده مغذی بسیار کمی است، اما ارزش غذایی بسیار غنی دارد. مصرف روزانه فندق به مقدار کافی به او کمک می‌کند تا سریع‌تر وزن کم کند، زیرا متابولیسم او را تحت تأثیر قرار می‌دهد و حرکات روده را تسریع می‌کند. طولانی شدن دوره بو دادن فندق باعث از بین رفتن ارزش غذایی فندق می شود. باعث می شود چربی های سالم موجود در فندق آسیب دیده و اکسید شوند. این تأثیر منفی بر سلامت انسان دارد.


سیگ فندق


8 فواید مهم فندق خام؛

ویتامین E که به تقویت سیستم ایمنی بدن معروف است، در فندق فراوان است. به همین دلیل فندق از تجزیه گلبول های قرمز جلوگیری می کند و خطر کم خونی را کاهش می دهد. گردش خون مناسب با کاهش خطر ابتلا به بیماری ها، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

فندق با داشتن فیبر فراوان، پروتئین و محتوای چربی بالا احساس سیری می کند. به خصوص در لیست های رژیم غذایی، یک سهم (حدود 6-7 عدد) فندق برای میان وعده توصیه می شود. ضمن اینکه از مشکل پرخوری جلوگیری می کند، از دریافت کالری زیاد نیز جلوگیری می کند. البته باید توجه داشت که مصرف زیاد فندق با تاثیر معکوس می تواند باعث افزایش وزن شود.

ویتامین B6 برای ایجاد میلین ضروری است که سرعت و کارایی سیگنال های الکتریکی را افزایش می دهد و سیستم عصبی را به درستی کار می کند. ویتامین B6 یکی دیگر از ویتامین های مهم موجود در فندق است.

افزودن فندق به رژیم غذایی روزانه برای بیماران دیابتی مفید خواهد بود. زیرا فندق باعث بهبود عدم تحمل گلوکز می شود. علاوه بر این، فندق یک ماده غذایی فیبری است. برای اینکه سیستم گوارشی بهتر کار کند، بدن به منابع فیبر نیاز دارد. به لطف منابع فیبر مصرفی، عملکرد سنگ زنی در معده راحت تر عمل می کند. در نتیجه عملکرد بهتر دستگاه گوارش، می توان از مشکلاتی مانند اسهال و یبوست خلاص شد.

روغن فندق حاوی روغن هایی است که برای سلامت قلب مفید است. به عنوان مثال، به کاهش سطح کلسترول بد کمک می کند، در حالی که به افزایش سطح کلسترول خوب در بدن کمک می کند. مطالعات علمی نشان می دهد افرادی که به طور منظم فندق مصرف می کنند خطر مرگ ناشی از حمله قلبی را کاهش می دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد