مزایای اتوماسیون فرآیندهای صنعتی


بسیاری از شرکت ها در حال حاضر از اهمیت معرفی نسل بعدی سیستم های اینورتر تکفاز ارزان اتوماسیون صنعتی در محیط کار آگاه هستند. با این حال، بسیاری در چنین پیاده سازی فعال نیستند، زیرا می دانند که فرآیندهای خودکار دیر یا زود برای حفظ سطح رقابت خود در آینده ضروری خواهد بود. در ادامه، مزایای خودکارسازی فرآیندهای صنعتی را گزارش می‌کنیم:


کاهش هزینه های تولید.

سیستم های اتوماسیون صنعتی از نظر بازگشت سرمایه بسیار سودآور هستند. آنها فقط با هزینه های نگهداری کار می کنند که می توان برنامه ریزی کرد و فعالیت هایی را انجام داد که در غیر این صورت به نیروی انسانی زیادی نیاز دارد.

بهره وری بیشتر از فرآیند تولید.

سیستم‌های صنعتی هنگام انجام وظایف تکراری ضروری هستند و پس از پیکربندی و کالیبره شدن، عملکرد خود را تغییر نمی‌دهند، یعنی همیشه نتایج ثابتی دارند.

سرعت در پردازش اطلاعات تمامی تولیدات.

ماشین‌هایی که فرآیندها را در صنایع به صورت خودکار انجام می‌دهند به دلیل توانایی آنها برای کار بدون وقفه قابل توجه هستند.

چابکی در پاسخگویی به تقاضای بازار.

افزایش شتابان تقاضا برای تولید مواد غذایی در سطح جهان منجر به اتوماسیون فرآیندهای صنعتی شده است. شرکت‌های زیادی در صنعت غذا وجود دارند که سیستم‌های خودکار را برای کاهش حجم کار و رشد کسب‌وکار با نرخ قابل‌توجهی اتخاذ می‌کنند.


بهبود ایمنی فرآیند و کیفیت تولید.

با کاهش هزینه های مربوط به اجرای این سیستم ها، می توان محصولات بیشتری را با کیفیت بهتر و قیمت های بهتر ارائه کرد.


دقت بیشتر در کنترل کیفیت.

نسبت کیفیت به قیمت بزرگترین معضل بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مواد غذایی است. استفاده از ماشین آلات اتوماتیک برای فرآوری و بسته بندی محصولات امکان نظارت و اصلاح عیوب را به راحتی ممکن می سازد.


کنترل کلیه فرآیندها

اتوماسیون به ما اجازه می دهد تا محصولات را از طریق مراحل پردازش و توزیع قیمت اینورتر هایتک آنها ردیابی کنیم. بنابراین ما کیفیت، ایمنی و سودآوری را به طور همزمان گرامی می داریم. علاوه بر این، در صورت یافتن دسته ای از محصول معیوب، قادر خواهیم بود آن را در سریع ترین زمان ممکن جدا کنیم.


 


تعمیر از راه دور.

تعمیر، نگهداری و انطباق سیستم های رباتیک و موتورهای الکتریکی می تواند از راه دور توسط تکنسین های اتوماسیون انجام شود.


استفاده بهینه از انرژی و مواد اولیه مصرفی برای محصول:

اتوماسیون صنعتی استفاده از مواد را بهینه می کند، بنابراین از اتلاف مواد خام جلوگیری می کند، با بازوهای روباتی که تقریباً در همه خطوط کارآمدتر از انسان هستند.


تولید انعطاف پذیر و مقیاس پذیر.

انعطاف پذیری و توسعه پذیری دو مزیت بزرگ اتوماسیون فرآیندهای صنعتی است. اگرچه انتخاب یک راه حل اتوماسیون کامل برای شرکت های کوچک آسان نیست، آنها می توانند قطعات و ماشین آلات را بر اساس نیازهای خود اضافه کنند، بنابراین کسب و کار خود را به روشی مقیاس پذیر گسترش دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد